روسیه می‌گوید حمله پهپادهای اوکراینی به کریمه، مسکو و انبارهای نفت را خنثی کرده است

سرباز اوکراینی یک هواپیمای بدون سرنشین را در نزدیکی باهموت، در منطقه دونتسک، اوکراین، به پرواز در‌می‌آورد
سرباز اوکراینی یک هواپیمای بدون سرنشین را در نزدیکی باهموت، در منطقه دونتسک، اوکراین، به پرواز در‌می‌آورد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه اعلام کرد که «حمله هماهنگ اوکراین» به کریمه را در اوایل روز یکشنبه خنثی کرده است. به گفته کرملین پهپادهای اوکراینی همچنین مسکو را هدف قرار گرفتند و ترافیک هوایی پایتخت روسیه را مختل کردند. در همین زمینه هم حمله پهپادهای کی‌یف باعث آتش سوزی در یک انبار نفت در جنوب غربی روسیه شد.

آگهی

به گزارش رویترز اوکراین در روزهای اخیر مجموعه‌ای از حملات را به اهداف نظامی روسیه در کریمه اشغالی از جمله تاسیسات «ناوگان دریای سیاه» نیروی دریایی روسیه انجام داده است تا تلاش‌های جنگی مسکو در این منطقه حساس را تضعیف کند. 

علاوه بر این، حملاتی در عمق روسیه، دور از خطوط مقدم جنگ هم افزایش داشته است. به طوری که شهردار مسکو گفت حداقل دو پهپاد اوایل روز یکشنبه در پایتخت سرنگون شده است. 

رویترز به طور مستقل این گزارش‌ها را  تایید نکرده و کی‌یف هم اظهارنظری دراین باره نداشته است. 

این در حالی است که الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت اوکراین روز شنبه از متحدان کی‌یف خواسته بود تا تحویل تسلیحات را تسریع بخشند. او گفته بود این تنها راه برای پایان دادن به جنگ است. 

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی این کشور حداقل شش پهپاد را که کریمه را از جهات مختلف مورد هدف قرار داده بود، منهدم کرده است. در گزارشی که در کانال تلگرام منتشر شده، اشاره‌ای نشده که آیا به کریمه خسارات و تلفاتی وارد شده است یا خیر. 

پروازها مختل شد

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در کانال تلگرام نوشت که در منطقه مسکو، یک پهپاد بر فراز منطقه ایسترا و دیگری در فراز منطقه رامنسکی منهم شد. هیچ تلفات یا خسارتی هم وجود نداشته است. 

خبرگزاری‌های دولتی روسیه اعلام کردند که حداقل ۳۰ پرواز در فرودگاه‌های بزرگ مسکو با تاخیر همراه بوده و شش پرواز هم لغو شده است. 

این در حالی است که فرماندار منطقه جنوب غربی روسیه گفت که یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بامداد روز یکشنبه به یک انبار نفت آسیب رسانده و باعث آتش سوزی در مخزن سوخت شده است. البته این آتش سوزی به سرعت مهار شده است. 

آندری کلیچکوف، فرماندار منطقه اریول در تلگرام نوشت: «هیچ تلفاتی جانی در پس این حمله وجود نداشته است. تمام مراکز خدمات اورژانس در این منطقه مشغول به کار هستند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت دفاع روسیه و الکساندر گوسف، فرماندار محلی هم اعلام کردند که یک پهپاد دیگر در منطقه ورونژ روسیه سرنگون شده است. به گفته گوسف، این حمله، تلفات یا خسارت جانی در پی نداشته است. 

مقامات منطقه تولا هم از سقوط یک پهپاد در محوطه یک مرکز لجستیکی خبر دادند. به گفته آنها هیچ تلفات جانی و آسیب جدی‌ای به زیرساخت‌ها وارد نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین را «به زودی» آغاز می‌کند

گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت قدیروف؛ ویدئویی منتسب به رهبر جمهوری خودمختار چچن منتشر شد

روسیه هواپیماهایش را با لاستیک خودرو می‌پوشاند تا از حمله پهپادهای اوکراینی در امان باشند