طرح قدرت‌های جهانی برای متوقف کردن همکاری‌های امارات و روسیه

دیدار رهبران امارات و روسیه
دیدار رهبران امارات و روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وال‌استریت ژورنال گزارش داده که ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا قصد دارند این هفته به صورت مشترک با فشار به امارات از این کشور بخواهند ارسال کالاهایی را که می‌تواند به مسکو در جنگ با اوکراین کمک کند، متوقف نماید.

آگهی

این رسانه آمریکایی در گزارش خود به نقل از مقام‌های اروپایی و آمریکایی اضافه کرده که هدف از این کار بازداشتن امارات عربی متحده از کمک به روسیه در جنگ با اوکراین است. 

یک مقام اماراتی در پاسخ به رویترز و در واکنش به این گزارش اعلام کرد که این کشور کاملا از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت می‌کند و فرآیندهای روشن و محکمی را برای مقابله با نهادهای تحریم شده دارد. 

این مقام اماراتی که نام و سمتش فاش نشده ،همچنین افزوده است: «ما به طور مستمر بر صادرات محصولات دومنظوره‌ای که دارای کاربردهای غیرنظامی و همچنین نظامی هستند نظارت می‌کنیم و این روند تحت چارچوب قانونی کنترل صادرات امارات صورت می‌گیرد.» 

در بخشی از گزارش وال استریت ژورنال آمده که مقام‌های واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی از روز دوشنبه ۴ سپتامبر به عنوان بخشی از یک فشار جمعی جهانی برای دور نگه داشتن تراشه‌های کامپیوتری، قطعات الکترونیکی و سایر محصولات با کاربرد دوگانه از دست روسیه به امارات سفر کردند. 

امارات متحده عربی یکی از اعضای ائتلاف نفتی اوپک پلاس شامل روسیه است که با وجود فشارهای غرب برای منزوی کردن روسیه، همچنان روابط خوب خود با مسکو را حفظ کرده است. 

وزارت خارجه این کشور به درخواست‌ها برای اظهار نظر در واکنش به گزارش این رسانه آمریکایی پاسخی نداده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اما مقام اماراتی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفته که این کشور همچنان در گفتگوی نزدیک با شرکای بین‌المللی از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین و پیامدهای آن بر اقتصاد جهانی است.  این مقام اماراتی همچنین گفت: «بانک‌های امارات تحت نظارت بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط  برای جلوگیری از نقض قوانین بین‌المللی بر رعایت تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نظارت می کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلینکن وارد کی‌یف شد؛ اوکراین در انتظار اعلام کمک‌های تسلیحاتی جدید به ارزش ۱ میلیارد دلار

معمای توقف فعالیت چرخ و فلک «عین دبی»؛ مقام‌های امارات همچنان سکوت کرده‌اند

خلاء خروج آمریکا از منطقه؛ چرخش برد-برد اردوغان به سوی عربستان و امارات چگونه رقم خورد؟