واکنش کره جنوبی به شرط آزادی زندانیان آمریکایی در ازای انتقال وجوه مسدود شده ایران: اطلاع نداریم

واکنش کره جنوبی به شرط آزادی زندانیان آمریکایی
واکنش کره جنوبی به شرط آزادی زندانیان آمریکایی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه کره جنوبی در نخستین واکنش خود به خبر آزادی زندانیان آمریکایی در ایران به ازای انتقال شش میلیارد دلار از وجوه مسدود شده این کشور در کره جنوبی، ابراز امیدواری کرد که این موضوع به‌صورت دوستانه برطرف شود.

آگهی

این وزارتخانه اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه ایران ممکن است پنج شهروند آمریکایی بازداشت شده را به‌عنوان بخشی از قراردادی که بر اساس آن شش میلیارد دلار از سرمایه‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی آزاد کند ندارد.

وزارت خارجه کره جنوبی افزود: «دولت ما از نزدیک با کشورهای درگیر مانند ایالات متحده و ایران برای حل موضوع وجوه مسدود شده رایزنی کرده است و امیدواریم این موضوع به‌صورت دوستانه حل شود.»

پنج تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران بنا به تایید خانواده‌های آنها و نیز مقامات کاخ سفید از زندان‌ خارج شده و تحت حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

در همین راستا گفته شده است که سه زندانی ایرانی-آمریکایی به نام‌های سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و همچنین ۲ زندانی دیگر که نامشان فاش نشده زندان اوین تهران را ترک کرده‌اند.

هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل شامگاه پنجشنبه خبر آزادی این افراد از زندان و قرار گرفتن آنها در حصر خانگی را تایید کرد.

به گفته وکیل یکی از زندانیان، چهار نفر از بازداشت شدگان پنجشنبه به هتلی منقل شدند و در آنجا تحت نظر نیروی انتظامی قرار خواند داشت.

معاون سیاسی رئیس جمهوری ایران  در واکنش به این توافق اعلام کرد که زندانیان آمریکایی پس از انتقال وجوه مسدود شده در کره‌جنوبی آزاد خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسانه‌های کره جنوبی: شش میلیارد دلار دارایی‌ ایران به سوئیس منتقل شد

وزیر امور خارجه آمریکا: رویکرد دولت بایدن در قبال ایران تغییر نکرده است

رسانه‌های کره جنوبی: سئول و واشنگتن درصدد آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران هستند