یک شاهد: سرباز آمریکایی هنگام عبور از مرز به سمت کره شمالی بلند بلند می‌خندید

قاب عکس آتراویس کینگ، سرباز ۲۳ ساله آمریکایی که به کره شمالی فرار کرد و آنجا بازداشت شد.
قاب عکس آتراویس کینگ، سرباز ۲۳ ساله آمریکایی که به کره شمالی فرار کرد و آنجا بازداشت شد. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای خانواده سرباز آمریکایی که به کره شمالی فرار کرد و آنجا بازداشت شده، می‌گویند ممکن است او به دلیل مشکلات قانونی و اخراج احتمالی از ارتش ناراحت بوده و چنین کاری کرده است.

آگهی

خانواده تراویس کینگ ۲۳ ساله، او را فردی آرام که مشروب نمی‌نوشید و سیگار نمی‌کشید و از خواندن کتاب مقدس لذت می‌برد توصیف کرده‌اند و می‌گویند پس از بزرگ شدن در جنوب شرقی ویسکانسین، او در مورد خدمت به کشورش در کره جنوبی بسیار خوشحال بود.

حالا خانواده کینگ در تلاش هستند تا بفهمند چه اتفاقی قبل از ورود او به کره شمالی افتاده است.

کارل گیتس، پدربزرگ مادری آقای کینگ، گفت: «نمی‌توانم باور کنم که او عمداً این کار را انجام داده باشد. تراویس پسر خوبی است. او هیچ کاری برای آسیب رساندن به دیگران انجام نمی‌دهد.»

قرار بود این سرباز این هفته پس از گذراندن نزدیک به دو ماه در یکی از زندان‌های کره جنوبی به اتهام حمله به یک فرد ناشناس، برای اقدامات انضباطی ارتش به ایالات متحده بازگردانده شود. اما او به جای سوار شدن به هواپیما، بی سر و صدا به یک گروه گردشگری ملحق شد که به سمت منطقه پانمونجوم در نزدیکی مرز کره شمالی، می‌رفتند.

خانواده آقای کینگ هنوز نمی‌دانند او چرا دست به چنین اقدامی زده است.

دایی این سرباز گفت: «من نمی فهمم چرا او این کار را می‌کند، به نظر می‌رسید که او در راه بازگشت به ایالات متحده بود.»

پدربزرگش هم می‌گوید که نوه‌اش چون تمایل داشت به کشور خدمت کند سه سال پیش به ارتش پیوست و «می‌خواست عملکرد خوبی داشته باشد». او یک برادر بزرگتر دارد که افسر پلیس است و یک پسر عمو که در نیروی دریایی مشغول به خدمت است.

AP Photo
پدر بزرگ و دایی، تراویس کینگ سرباز آمریکاییAP Photo

به گفته یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، این سرباز به دلیل جرمی که در کره جنوبی مرتکب شده بود با اخراج از ارتش روبرو بود.

طبق حکم دادگاه در ماه فوریه، آقای کینگ به جرم حمله به یک فرد ناشناس و آسیب رساندن به خودروی پلیس در سئول، به ۵ میلیون وون (۳۹۵۰ دلار) جریمه شده است.

در این حکم آمده است که این سرباز آمریکایی همچنین متهم به مشت زدن به یک مرد ۲۳ ساله در یک کلوپ شبانه در سئول است، اگرچه دادگاه او را در این مورد تبرئه کرد زیرا قربانی شکایتش را پس گرفته بود.

به گفته این مقام آمریکایی، کینگ روز دوشنبه توسط دو نظامی آمریکایی به فرودگاه اسکورت شد. او قرار بود آن روز ساعت ۵:۴۰ بعدازظهر سوار هواپیمای امریکن ایرلاینز به سمت تگزاس شود.

آقای کینگ تا رسیدن به گیت فرودگاه توسط کادر ارتش اسکورت شد اما قبل از سوار شدن به هواپیما فرودگاه را ترک کرد. مشخص نیست که او چطور خود را به این گروه گردشگری رسانه است.

پیوستن به گردشگران

سارا لزلی، توریست نیوزیلندی که در این تور با او همراه بود می‌گوید آقای کینگ تنها بود. او از همان اول مانند یک گردشگر واقعی رفتار می‌کرد. شلوار جین و تی شرت معمولی پوشیده بود و برای خودش از فروشگاه یک کلاه خرید.

خانم لزلی گفت در پایان تور گردشگری، زمانی که اعضای گروه مشغول چرخیدن و گرفتن عکس بودند آقای کینگ را دیدم که بلند بلند می‌خندید و میان ساختمان‌ها می‌دوید. اول فکر کردم او در حال شیرین‌کاری است می‌خواهد برای شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک یک فیلم احمقانه ضبط کند اما کمی بعد شنیدم یکی از سربازان فریاد زد «آن مرد را بگیرید». اما قبل از اینکه سربازان بتوانند او را بگیرند، آقای کینگ آن سوی مرز بود. فقط چند ثانیه طول کشید.

مشخص نیست انگیزه آقای کینگ از این کار دقیقا چه بوده است و حالا کجاست؟

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که دولت در تلاش است تا مشخص کند کینگ در کجا بازداشت شده و دلیل او برای عبور از مرز چه بوده است. او همچنین تاکید کرد مقامات برای اطمینان از بازگشت او به کنار خانواده‌اش تلاش خواهند کرد.

**به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

آگهی

مادر این سرباز به خبرنگاران گفته است تنها چیزی که برایش مهم است این است که پسرش را به خانه بازگردد. پدربزرگ آقای کینگ نیز از کشورش خواست نوه‌اش را نجات دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توضیح مادر سرباز آمریکایی درباره بازداشت فرزندش در ایران

سه آلمانی به ظن جاسوسی برای چین دستگیر شدند

روایت‌ها از خشونت پلیس ایران و مقابله زنان با حجاب اجباری؛ هشتگ #جنگ_علیه_زنان فراگیر شد