موج گرما در اروپا؛ آلمان و اتریش به افراد مسن و ناتوان هشدار دادند

 Frankfurt, Germany
Frankfurt, Germany Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان روز جمعه به افراد مسن، بیماران، زنان باردار و والدین دارای فرزندان خردسال هشدار داد که با توجه به پیش‌بینی‌ افزایش شدید دما در آخر هفته، به دنبال مکان‌های خنک باشند.

آگهی

آژانس هواشناسی آلمان پیش‌بینی کرده است که دما در غرب این کشور در این آخر هفته تا ۳۵ درجه سانتیگراد افزایش یابد. به گفته این سازمان، گرما تا روز یکشنبه به سمت شرق گسترش خواهد یافت و به حداکثر ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وزارت بهداشت آلمان از مردم خواست که در خانه بمانند، مایعات به اندازه کافی بنوشند و از فعالیت‌های شدید به ویژه در طول روز خودداری کنند.

در اتریش نیز انتظار می‌رود دمای هوا در روز دوشنبه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد. به همین دلیل یک خط تلفن رایگان دایر شده است تا شهروندان در صورت نیاز راهنمایی‌هایی لازم درباره نحوه مقابله با گرما را دریافت کنند.

علاوه بر این یک طرح حفاظت در برابر گرما در ایالت جنوبی «کارینتیا» برای زیر نظر داشتن وضعیت سلامت افراد در بیش از ۹۰۰ خانه مراقبتی، بیمارستان و سایر مکان‌ها به اجرا گذاشته شده تا افرادی که ممکن است به ویژه در برابر دمای بالا آسیب پذیر باشند، شناسایی شوند.

مقامات این ایالت همچنین تاکید کرده‌اند که «فقط انسان‌ها نیستند که باید از گرما محافظت شوند».

خانم بیته پرتنر، مقام بهداشت این ایالت گفت: «به دوستان چهارپای خود آب کافی بدهید، مطمئن شوید که جایی در سایه دارند و خطر رها کردن حیوانات در ماشین را دست کم نگیرید. زیرا حتی چند دقیقه غفلت می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.»

هر ساله هزاران نفر در سراسر اروپا در اثر موج گرما جان خود را از دست می‌دهند؛ مشکلی که به گفته کارشناسان با تغییرات آب و هوایی تشدید خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج گرمای کم‌سابقه جهانی؛ در آسیا ۵۲.۲ و در اروپا ۴۸ درجه سانتیگراد ثبت شد

گزارش سازمان جهانی هواشناسی: رکورد روزهای به شدت گرم در اروپا سال گذشته شکست

سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟