نتایج یک پژوهش؛ یک چهارم افراد ۴۰ ساله در آمریکا هرگز ازدواج نکرده‌اند

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که تعداد افراد مجرد بالای ۴۰ سال در آمریکا به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

آگهی

موسسه تحقیقاتی پیو PEW که این پژوهش را در آمریکا انجام داده می‌گوید در سال ۲۰۲۱ یک چهارم افراد ۴۰ ساله در این کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند. بر اساس این مطالعه یافته‌ها از افزایش قابل توجهی و ۲۰ درصدی افراد ۴۰ ساله مجرد نسبت به سال ۲۰۱۰ حکایت دارد. 

گزارش پیو نشان می‌دهد که در میان افراد ۴۰ ساله، این مردان بوده‌اند که بیشتر ازدواج نکرده‌اند. همچنین سیاهان بسیار بیشتر از همسالان خود از نژادهای مختلف همچنان مجرد مانده‌اند. 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در این افراد ۴۰ ساله مجرد، یک سوم کسانی بوده‌اند که دیپلم دبیرستان و یا تحصیلات کمتر داشتند. در حالیکه ۲۶ درصد آنها در دانشگاه درس خوانده‌ و ۱۸ درصد هم مدرک لیسانس و یا فراتر از آن را در کارنامه دارند. 

به گزارش پیو، این یافته‌ها نشان‌دهنده تغییر دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد اهمیت ازدواج است است. به طوری که به عنوان مثال در سال ۱۹۸۰ تنها ۶ درصد از افراد ۴۰ ساله در آمریکا مجرد بودند و این افزایش آمار نشان می‌دهد که تا چه اندازه دیدگاه درباره مسئله ازدواج در بین افراد در میان آمریکایی‌ها تغییر کرده است. 

این مرکز تحقیقاتی این تحلیل را برای بررسی چگونگی تغییر نرخ ازدواج در بیان افراد ۴۰ ساله در آمریکا از سال ۱۸۵۰ تا ۲۰۲۱ انجام داده است. یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که روند نزولی در تاخیر در ازدواج و یا هرگز ازدواج نکردن در میان افرادی که در دهه ۱۹۶۰ و یا بعد از آن متولد شده‌اند، آغاز شده است. 

ریچارد فرای، محقق ارشد پیو در خصوص این پژوهش به سی‌ان‌ان می‌گوید: «در تمام نسل‌های قبلی بزرگسالان آمریکایی، از بین هر ۵ بزرگسال آمریکایی، چیزی کمتر از یک نفر بود که تا ۴۰ سالگی هرگز ازدواج نکرده بود. اما این آمار در دهه‌های اخیر افزایش یافته و ما شاهد این هستیم که افراد ۴۰ ساله بیشتری هستند که هرگز ازدواج نکرده‌اند.» 

او در ادامه در خصوص دلیل انتخاب ۴۰ سالگی برای این پژوهش می‌گوید: «با توجه به اینکه امکان باروری بعد از ۴۰ سال به شکل ویژه‌ای کاهش می‌یابد به نظر ما این عدد زمان مناسبی برای ثبت نتایج ازدواج است و به همین دلیل ما این عدد را در تحقیقات خود مد نظر قرار دادیم.» 

پیو گزارش داد که به صورت میانگین ۱ نفر از هر ۴ فرد ۴۰ ساله‌ای که در سال ۲۰۰۱ ازدواج نکرده‌ بودند، در سال ۲۰۲۱ و در ۶۰ سالگی ازدواج کرده است. 

این موسسه پیش بینی کرده که اگر این الگو ادامه پیدا کند، سهم مشابهی از افراد ۴۰ ساله‌ای که تاکنون هرگز ازدواج نکرده‌اند در سالهای آینده نیز مشاهده خواهد شد. 

پیش از این یک گزارش در سال ۲۰۲۲ از پروژه ملی ازدواج دانشگاه ویرجینیا نشان داد که میانگین سن ازدواج اول در ۵۰ سال گذشته در ایالات متحده افزایش یافته است. به طوری که برای مردان از ۲۳ سال در سال ۱۹۷۰ به حدود ۳۰ سال در ۲۰۲۱ رسیده است. این عدد برای زنان از ۲۱ سالگی در ۱۹۷۰ به ۲۸ سالگی در ۲۰۲۱ رسیده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نتایج این پژوهش ها نشان می‌دهد که ازدواج دیرتر لزوما به معنای ازدواج بهتر نیست چرا که ۸۱ درصد از مردانی که زودتر ازدواج کرده‌اند در مقایسه با ۷۱ درصد از کسانی که دیرتر ازدواج کرده‌اند گفته‌اند از ازدواج خود راضی هستند. 

در این گزارش همچنین نتایج مشابهی در خصوص زنان آمده هرچند اختلاف در بین آنها نسبت به مردان در این خصوص کمتر است. به طوری که ۷۳ درصد از زنانی که زودتر ازدواج کرده‌اند از زندگی زناشویی خود ابراز رضایت کرده‌اند در حالیکه این عدد در میان زنانی که دیرتر مزدوج شده‌اند ۷۰ درصد بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردشگری ازدواج؛‌ زوج‌هایی که برای عروسی راهی دُبی می‌شوند

ویدئویی از مراسم ازدواج گروهی۵۰ زوج مستمند در برزیل

وقتی شریک زندگی‌تان رابطه جنسی می‌خواهد و شما تمایلی ندارید این تکنیک را امتحان کنید