یکی از پیرترین شیرهای جهان در کنیا با نیزه کشته شد

Kenya
Kenya Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طرفدران محیط زیست روز جمعه اعلام کردند یکی از پیرترین شیرهایی که در طبیعت آفریقا زندگی می‌کرد، با نیزه دامداران قبیله ماسایی در کنیا کشته شده است.

آگهی

بنا بر اعلام پل جینارو، سخنگوی سازمان حفاظت از محیط زیست کنیا، این شیر نر ۱۹ ساله که «لونکیتو» نام داشته، پس از ورود به یکی از محوطه‌های نگهداری دام‌ها در نزدیکی پارک «آمبوسلی» در جنوب این کشور، با نیزه کشته شده است.

او گفت: «او یک شیر پیر بود که به سختی می‌توانست غذایش را فراهم کند و به همین دلیل سراغ گاوها رفته بود که طعمه‌های آسانی محسوب می‌شوند. درحالی که یک شیر جوان و معمولی، غذایش را در همان محیط حیات وحش جستجو می‌کند.»

آقای جینارو افزود: «ما باید به مردم آموزش دهیم که به جای کشتن این حیوانات، راهی برای هشدار به ما بیابند تا بتوانیم حیوانات را به پارک‌های ملی و حیات وحش برگردانیم.»

شیرهای آفریقایی معمولاً در طبیعت بین ۱۲ تا ۱۸ سال عمر می‌کنند و «لونکیتو» که بیش از آن عمر کرده، در سال ۲۰۲۱ میلادی از سوی سازمان حیات وحش کنیا «یک جنگجوی افسانه‌ای گربه‌سان» لقب گرفته بود که «بیش از یک دهه» از قلمرو خود دفاع کرده است.

بر اساس اولین سرشماری ملی حیات وحش کنیا که در سال ۲۰۲۱ میلادی انجام شد، حدود ۲۵۰۰ شیر در این کشور زندگی می‌کنند.

در سال‌های اخیر هجوم حیوانات وحشی به مناطق پرجمعیت این کشورِ واقع در شرق آفریقا افزایش یافته که مهمترین دلیل آن، کاهش وسعت زیستگاههای این حیوانات به دلیل گسترش مناطق شهری بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک قلاده شیر «منقرض‌شده» در جنوب چاد رویت شد

«هورمون عشق» شیرها را به بچه گربه تبدیل می‌کند

تقابل انسان و حیات‌وحش؛ پس از کشتن پیرترین شیر جهان در کنیا مردم محلی شش قلاده دیگر را قتل عام کردند