سفر پر حاشیه رئیس جمهوری فرانسه به آلزاس؛ معترضان ماکرون را هو کردند

امانوئل ماکرون در سفر به آلزاس با خشم معترضان روبرو شد
امانوئل ماکرون در سفر به آلزاس با خشم معترضان روبرو شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بازدید آقای ماکرون از سلستد، نخستین سفر رسمی وی در داخل فرانسه از زمان آغاز تنش‌ها پیرامون قانون اصلاحات بازنشستگی به شمار می‌رود.

آگهی

بازدید امانوئل ماکرون از «سلستد»، یکی از مناطق ناحیه آلزاس در شرق فرانسه با اعتراض‌های گسترده ساکنان و دخالت پلیس همراه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار زیادی از اهالی این منطقه همزمان با سفر آقای ماکرون ضمن برپایی تجمعی اعتراض‌آمیز، با سوت کشیدن و به صدا درآوردن بوق‌های دستی و ایجاد سر و صدا با ظروف غذاخوری، نارضایتی خود را از سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی وی، به ویژه به دلیل امضای قانون جنجالی افزایش سن بازنشستگی اعلام کردند.

تجمع معترضان تا زمان مداخله ماموران پلیس ادامه یافت و نیروهای امنیتی پیش از ورود رئیس جمهوری فرانسه به «سلستد» تلاش کردند اوضاع را کنترل کنند.

امانوئل ماکرون روز چهارشنبه در جریان سفر به این بخش از ناحیه آلزاس، تاکید کرد علیرغم «خشمی» که از سوی مردم ابراز می‌شود، «به حضور خود در میدان ادامه خواهد داد».

وی که در طول این سفر به دفعات از سوی ساکنان منطقه هو شد، اطمینان داد که نارضایتی فرانسوی‌ها را خواهد شنید.

آقای ماکرون در این خصوص گفت: «باید خشم و عصبانیت معترضان را شنید، من نسبت به این موضوع ناشنوا نیستم.»

وی که دوشنبه شب طی نطقی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش، از تلاش برای بهبود شرایط کاری و کاستن از تبعات منفی اصلاحات صورت گرفته در قانون بازنشستگی سخن گفته بود، در جریان نخستین سفر داخلی در آلزاس افزود: «انتظار این خشم و عصبانیت از پیش وجود داشت اما این موضوع مانع از ادامه حرکت من نمی‌شود.»

امانوئل ماکرون تاکید کرد: «منطق روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده این است که این خشم را می‌توان به شیوه‌ای مشروع ابراز کرد... ما با مماشات به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهیم.»

رئیس جمهوری فرانسه به‌رغم امضا و قانونی شدن اجرای لایحه اصلاحات بازنشستگی، همچنان با ادامه اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در سراسر کشورش روبرو است.

او برای آرام کردن اوضاع بویژه از راه گفتگو با نمایندگان اتحادیه‌های صنفی و سندیکا‌های کارگری، مهلتی ۱۰۰ روزه را تعیین کرده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال از دید دولت فرانسه علاوه بر توازن‌بخشی به نظام موجود، برای بقای سیستم پرداخت هزینه‌ها و حقوق بازنشستگان نیز حیاتی است.

بازدید آقای ماکرون از سلستد، نخستین سفر رسمی وی در داخل فرانسه از زمان آغاز تنش‌ها پیرامون قانون اصلاحات بازنشستگی به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری فرانسه پس از اتمام برنامه سفر خود در ناحیه آلزاس، شامگاه را در این منطقه سپری می‌کند و فردا راهی «اِرو» از شهرستان‌های جنوبی این کشور می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مقبره نخستین کمونیست بیگانه نهضت مقاومت به مدفن مشاهیر فرانسه؛ مانوشیان به پانتئون می‌رود

دولت فرانسه ارجاع قانون مهاجرت به پارلمان را به تعویق انداخت

تحصن حامیان فلسطین در دانشگاه علوم سیاسی پاریس؛ دانشجویان: فراخوان پلیس فرانسه عبور از خط قرمز است