دست کم یک نفر در تیراندازی نیروهای اسرائيلی در نابلس کشته شد

حملات نیروهای اسرائيلی به کرانه باختری
حملات نیروهای اسرائيلی به کرانه باختری Copyright Adel Hana/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
Copyright Adel Hana/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های فلسطینی می‌گویند در پی تیراندازی نیروهای اسرائيلی در شهر نابلس، دست‌کم یک فلسطینی کشته و بیش از ۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.

آگهی

مقام‌های فلسطینی اعلام کردند که روز دوشنبه در جریان تیراندازی نظامیان اسرائيلی در شهر نابلس، یک نفر کشته و دست‌کم ۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. 

ارتش اسرائيل پیشتر تایید کرده بود که در جریان دستگیری دو مرد مظنون به قتل یک سرباز اسرائيلی، حملات شبانه در کرانه باختری انجام داده است. اسرائيل می‌گوید دو مرد تحت تعقیب در این تیراندازی مجروح و دستگیر شدند. 

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرده که امیر بسطامی ۲۱ ساله کسی است که در تیراندازی نیروهای اسرائيلی کشته شده است. 

در هفته‌های اخیر و به ویژه از زمان نخست وزیری دوباره بنیامین نتانیاهو، تنش‌ها میان اسرائيل و فلسطینی‌ها افزایش یافته است. نیروهای اسرائيلی در حملات شبانه خود به کرانه باختری به سوی افراد مظنون تیراندازی می‌کنند و این مسئله خشم متقابل فلسطینیان را به همراه دارد. 

بر اساس آمارهای گروه اسرائيلی حقوق بشر بتسلم، در سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس توسط نیروهای اسرائيلی کشته شده‌اند. این آمار مرگبارترین سال در این مناطق از سال ۲۰۰۴ به بعد را به ثبت رسانده است. از ابتدای سال جاری تاکنون دست‌کم ۴۶ فلسطینی توسط نظامیان اسرائيلی کشته شده‌اند.

اسرائیل می‌گوید که اکثر کشته‌شدگان شبه‌نظامی بوده‌اند، اما منابع مستقل گزارش داده‌اند که جوانان و کسانی که حتی در درگیری‌ها شرکت نداشته‌اند نیز توسط گلوله‌های اسرائيلی زندگی خود را از دست داده‌اند. 

اسرائیل مدعی است که هدف از حملات نظامی از بین بردن شبکه های شبه نظامی و خنثی کردن حملات آینده است در حالی که فلسطینی‌ها این اقدامات را گام‌های اسرائيل برای تثبیت بیشتر اشغال ۵۵ ساله خود در نظر می‌گیرند.

پیشتر در روز دوشنبه، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که با بمباران هوایی توانسته یک مرکز تولید موشک و تاسیسات نظامی در نوار غزه را که در طول شب چهار موشک به سمت جنوب اسرائيل شلیک کرده بود، بمباران کرده است. گزارشی در خصوص تلفات جانی در این خصوص مخابره نشده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این تنش‌ها در نوار غزه در حالی بالا گرفته که این منطقه در ماه‌های اخیر تا اندازه زیادی آرام بوده اما با افزایش تنش‌ها بین اسرائيل و فلسطینی‌ها در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس، شلیک موشک و حملات هوایی میان طرفین افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی چندین کشته برجای گذاشت

پلیس اسرائیل خانه مهاجم فلسطینی را پلمپ کرد

دومین حمله در شرق بیت‌المقدس؛ ۲ اسرائیلی توسط نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی مجروح شدند