حمله با چاقو در نزدیکی مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل ۳ زخمی برجا گذاشت

دستگیری ضارب توسط پلیس در بروکسل
دستگیری ضارب توسط پلیس در بروکسل Copyright Jack Parrock
Copyright Jack Parrock
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز دوشنبه ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) در جریان حمله با چاقو در داخل ایستگاه مترو بروکسل در نزدیکی مقر کمیسیون اروپا سه نفر زخمی شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

آگهی

روز دوشنبه ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) در جریان حمله با چاقو در داخل ایستگاه مترو بروکسل در نزدیکی مقر کمیسیون اتحادیه اروپا سه نفر زخمی شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

مظنون که مردی ۳۰ ساله است در محل حادثه توسط پلیس بلژیک دستگیر شد. هنوز اطلاعات بیشتری از هویت و انگیزه او منتشر نشده است.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته است پلیس ضارب را پیش از این می‌شناخته است.

فیلیپ کلوز، شهردار بروکسل، در پیامی توییتری واکنش ماموران پلیس فدرال و پلیس محلی را در «دستگیری سریع عامل جنایت» ستود. دفتر دادستانی عمومی بروکسل نیز گفته است هیچ نشانه‌ای دال بر تروریسم وجود ندارد.

سخنگوی دفتر دادستانی به یورونیوز گفت که نیروهای امداد در پی یک تماس با آتش‌نشانی و درخواست آمبولانس در ساعت ۵.۴۵ عصر در محل حاضر شدند.

در پی این حادثه خودروهای پلیس منطقه را محاصره کردند و ایستگاه مترو «شومان» به روی عموم بسته شد. هر سه نفر زخمی این حادثه نیز به بیمارستان اعزام شدند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یک شاهد عینی به یورونیوز گفت که حمله در داخل یک واگن مترو رخ داد و مهاجم پس از زدن ضربات کارد به یک زن از مسافران خواست خارج شوند.

این شاهد عینی اضافه کرد: «آنچه او می‌خواست این بود که بقیه مسافران پیاده شوند و بروند، اما به دلیل فشار زیاد جمعیت، مسافران ناگهان خود را در برابر او یافتند و او نیز به چندین تن دیگر حمله کرد.»

ایستگاه متروی «شومان» به ازدحام به خصوص در ساعات شلوغی معروف است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو در یک قطار منطقه‌ای آلمان ۲ کشته به جا گذاشت

حمله با چاقو به دو مامور پلیس در مرکز لندن

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه؛ نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل تسلیحات هدف گرفته می‌شوند