تعداد قربانیان صعود به بلندترین آتش‌فشان فعال اوراسیا افزایش یافت

فوران یکی از آتش‌فشان‌های شبه‌جزیره کامچاتکا، مارس ۲۰۲۱
فوران یکی از آتش‌فشان‌های شبه‌جزیره کامچاتکا، مارس ۲۰۲۱ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زاده با استفاده از  AP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به‌گزارش دفتر دادستانی کامچاتکا این حادثه در حدود ۵۰۰ متری این قله و در ارتفاع ۴۷۵۰ متری روی داده است. طبق گزارش‌های اولیه کلیه تیم کوهنوردی از اتباع روسیه بوده‌اند.

آگهی

مقامات روسیه روز دوشنبه ۵ سپتامبر از افزایش تعداد قربانیان صعود به بلندترین قله اوراسیا خبر دادند. در جریان این حادثه دست‌کم ۸ نفر از کوهنوردانی که برای فتح بلندترین قله آتش‌فشانی فعال در این رشته‌کوه‌ها به این منطقه از روسیه آمده بودند، جان خود را از دست دادند.

رسانه‌‌های روسیه روز شنبه از مرگ ۵ کو‌هنورد در جریان صعود به قله آتش‌فشان کلوچفسکایا اسپوکا خبر داده بودند؛ آتش‌فشانی فعال در شبه‌جزیره کامچاتکا که در منتهی‌الیه شرقی روسیه قرار دارد.

هلی‌کوپترحامل امداگران به منطقه حادثه که مملو از کو‌ه‌های پوشیده از برف است، اعزام شده است. پیش‌تر اعزام این هلی‌کوپتر به‌دلیل شرایط جوی نامساعد و وزش باد شدید به تعویق افتاده بود.

به‌گزارش دفتر دادستانی کامچاتکا این حادثه در حدود ۵۰۰ متری این قله و در ارتفاع ۴۷۵۰ متری روی داده است. طبق گزارش‌های اولیه کلیه تیم کوهنوردی از اتباع روسیه بوده‌اند. امدادگران موفق شده‌اند ۴ کوهنورد را نجات داده و به ارتفاعات پایین‌تر منتقل کنند.

یک تیم کوهنوردی ۱۲ نفره، شامل ۲ راهنما روز سه‌شنبه کار صعود به این قله را آغاز کرده بودند. وزش باد شدید که سرعت آن در برخی ساعات به ۳۰ متر در ثانیه می‌رسید کار صعود را دشوار کرده بود. در این فصل دمای هوا شب‌ها در این منطقه که در میراث یونسکو هم به ثبت رسیده است می تواند تا ۱۴ درجه زیر صفر پایین بیاید.

شبه‌جزیره کامچاتکا در خاوردور فدراسیون روسیه، بواسطه آتش‌فشان فعال، چشمه‌های آب‌گرم و همچنین حیات‌وحش متنوعش شهرت زیادی دارد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر خیره‌کننده آتش‌فشان ایسلند زیر نور شفق قطبی

ویدئوی فوران فعال‌ترین آتش فشان اندونزی؛ ابرهای داغ هفت کیلومتری آسمان را در بر گرفت

کیم جونگ اون: کوهنوردی انرژی بخش تر از سلاح اتمی