عذرخواهی فضانورد ژاپنی به دلیل ادعای افزایش قد ۹ سانتیمتری

Members of the International Space Station
Members of the International Space Station Copyright REUTERS/Kirill Kudryavtsev/Pool
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نوریشینگه کانائه اعلام کرد که در واقع او تنها ۲ سانتیمتر بلند قدتر شده است و آنچه پیش از این ادعا کرده بود، حاصل «یک اشتباه در اندازه‌گیری» بوده است.

آگهی

یک فضانورد ژاپنی که پیش از این در پیامی توییتری اعلام کرده بود از زمان ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی ۹ سانتیمتر بلند قدتر شده است، به دلیل طرح این ادعا عذرخواهی کرد.

نوریشینگه کانائه اعلام کرد که در واقع او تنها ۲ سانتیمتر بلند قدتر شده است و آنچه پیش از این ادعا کرده بود، حاصل «یک اشتباه در اندازه‌گیری» بوده است.

این فضانورد ژاپنی که سه هفته پیش وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود، روز دوشنبه ۸ ژانویه خبر افزایش قد ۹ سانتیمتری خود را در صفحه توییتر اعلام کرد. او نوشت که در مدت سه هفته مانند گیاهان رشد کرده و ابراز نگرانی کرده بود که اگر این رشد همچنان ادامه بیابد ممکن است نتواند در زمان برگشت روی صندلی سفینه سایوز بنشیند.

این ادعای او واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و بسیاری از کاربران از شنیدن آن ابراز شگفتی کرده بودند چرا که بطور میانگین افزایش قد فضانوردان در فضا بین ۲ تا ۵ سانتیمتر است.
علت این افزایش قد نیز نبود نیروی جاذبه است که اجازه می‌دهد مهره‌های ستون فقرات کمی از هم فاصله بگیرند. فضانوردان پس از بازگشت به زمین دوباره به قد طبیعی خود بازمی‌گردند.

نوریشینگه کانائه سپس در پیام توییتری جدیدی نوشت که از آنجا که این ادعای او را آنتون شاکاپلروف، فرمانده روس ایستگاه فضایی بین‌المللی نپذیرفته و با شک و تردید به آن نگریسته است، آقای کانائه برای دومین بار قد خود را اندازه گرفته و متوجه اشتباه خود شده است.

این اولین ماموریت فضایی نوریشینگه کانائه است. او در توییتر، فرمانده روس خود را فردی با تجربه و کهنه‌کار توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: روسیه در فضا نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

بیشتر بخوانید: جمع آوری زباله های فضایی؛ چالش جدید دانشمندان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فضاپیمای سایوز سه فضانورد را از قزاقستان به ایستگاه بین‌المللی برد

آیا تک‌سلولی‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی فرازمینی هستند؟

اگر زمین با سرعتی باورنکردنی در چرخش است، پس چرا آن را احساس نمی‌کنیم؟