فرار خرس از قفس در هواپیما؛ پرواز از دبی به بغداد یک ساعت به تاخیر افتاد

عکس تزئینی از خرسی در قفس
عکس تزئینی از خرسی در قفس Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت هواپیمایی عراق روز شنبه اعلام کرد که مراحل انتقال خرس مطابق با قوانین و با رعایت مقررات و استانداردهای تعریف شده توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) انجام شده است.

آگهی

پرواز شماری از مسافران فرودگاه بین المللی دبی روز جمعه گذشته به دلیل اختلال ناشی از فرار یک خرس از قفس جای گرفته در قسمت بار یک هواپیمای عراقی با تاخیر انجام شد.

هواپیمای خطوط هوایی عراق در فرودگاه آماده پرواز به مقصد بغداد بود که این حادثه سبب تاخیر یک ساعته در حرکت آن شد.

بنا به گزارش‌های رسیده از منابع محلی پس از فرار خرس از قفس، از مسافران خواسته شد که هواپیما را ترک کنند؛ همزمان مامورانی ویژه مشغول آرام کردن این حیوان و خارج کردن آن از هواپیما شدند.

گفته می‌شود که نخست وزیر عراق در پی این حادثه دستور داده است تا تحقیقاتی برای مشخص شدن نحوه فرار خرس صورت گیرد. 

شرکت هواپیمایی عراق اعلام کرده است که در این حادثه مقصر نیست و کوتاهی از سوی عوامل آن صورت نگرفته است.

بنا به این گزارش، در پی همکاری خدمه هواپیمای عراقی با مقامات اماراتی، مامورانی آموزش دیده برای آرام کردن حیوان و خارج کردن آن از هواپیما به محل اعزام شدند.

یک کلیپ ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می داد خلبان هواپیما از مسافران به دلیل تاخیر ناشی از فرار خرس از قفس خود در قسمت بار عذرخواهی می‌کند.

شرکت هواپیمایی عراق روز شنبه اعلام کرد که مراحل انتقال خرس مطابق با قوانین و با رعایت مقررات و استانداردهای تعریف شده توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) انجام شده است.

این شرکت هواپیمایی مدعی است که خرس از بغداد به دوبی منتقل شده است؛ این در حالیست که به ادعای فردی که ویدیوی فرار خرس را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و روی آن صحبت می‌کند هواپیمای عراقی در فرودگاه دوبی برای سفر به مقصد بغداد یک ساعت تاخیر داشت و از مسافران خواست شد تا زمان رفع مشکل، هواپیما را ترک کنند.

مسئولان فرودگاه بین المللی دبی، که از آن به عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین‌المللی یاد می‌کنند، از اظهار نظر در خصوص این حادثه خودداری کرده‌‌‌اند.

یکی از مسئولان شرکت هوایپمایی عراق که نخواست نامش فاش شود و از ذکر نام صاحب این حیوان نیز امتناع ورزید روز یکشنبه تایید کرد که این خرس در واقع قرار بود به پایتخت عراق منتقل شود.

نگهداری از حیوانات درنده به عنوان حیوان خانگی در عراق، به ویژه در بغداد چندی است در میان ثروتمندان این کشور رایج شده است.

مقامات عراقی در ترغیب شهروندان برای رعایت مقررات قانونی به منظور حفاظت از حیوانات وحشی با مشکلاتی روبرو بوده‌اند.

پلیس بغداد پیش‌تر از شهروندان خواسته بود تا با گزارش چنین مواردی، به مقامات کمک کنند تا جلوی رها شدن این گونه حیوانات در خیابان های شهر یا تبدیل شدن آنها به غذاهای عجیب و غریب در رستوران‌ها را بگیرند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدارگرد ناسا تصویری شبیه صورت خرس از مریخ ثبت کرد

کشف تازه دانشمندان؛ قدمت استفاده از پوست خرس توسط انسان به ۳۰۰ هزار سال می‌رسد

خرس‌ها، زوج ثروتمند و خلبان را پس از سقوط هلی‌کوپترشان خوردند