نیمار به دلیل تخریب محیط زیست ۳ میلیون دلار جریمه شد

نیمار، بازیکن برزیلی فوتبال، ۲۸ مه ۲۰۲۳
نیمار، بازیکن برزیلی فوتبال، ۲۸ مه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات قضایی برزیل روز دوشنبه اعلام کردند که این فوتبالیست ۳۱ ساله باید ۳.۳ میلیون دلار جریمه به دلیل ساخت یک دریاچه مصنوعی بدون مجوز زیست محیطی در املاک خود در نزدیکی ریو دو ژانیرو بپردازد.

آگهی

نماینده شهرداری در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای شهر مانگراتیبا (شهری در نزدیکی ریودوژانیرو) چهار جریمه را به دلیل «تخلفات زیست محیطی در ساخت دریاچه مصنوعی در عمارت این بازیکن» اعمال کرد.

در این بیانیه آمده است: «مجازات بیش از ۱۶ میلیون رئال برزیل معادل (۳.۳ میلیون دلار) است» این مبلغ توسط دفتر دادستانی مانگراتیبا، منطقه توریستی واقع در حدود ۱۳۰ کیلومتری ریودوژانیرو)، جایی که ستاره‌ باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن صاحب یک عمارت است، اعمال شده است.

در میان «ده‌ها تخلف» شناسایی‌شده و بدون مجوز توسط این بازیکن مقامات به تخلفاتی از جمله «اجرای کارهای مشروط به کنترل محیط‌ زیست»، «استفاده و انحراف از آب رودخانه‌ها» و «حذف زمین و حذف پوشش گیاهی» اشاره کرده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیمار ۲۰ روز فرصت دارد تا به این تصمیم دادستانی با پرداخت مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار اعتراض کند.

در تاریخ ۲۲ ژوئن و به دنبال چندین شکایت در شبکه‌های اجتماعی، مقامات این تخلفات زیست محیطی را در ملک لوکس نیمار کشف و دستور توقف همه فعالیت‌ها را صادر کردند، با این‌حال رسانه های برزیلی گزارش دادند که نیمار در آنجا مهمانی برگزار کرده و در دریاچه مصنوعی خود شنا کرده‌ است.

نیمار ۳۱ ساله در حال گذراندن دوران نقاهت خود پس از عمل جراحی روی مچ پای راستش است. او در ماه مارس در دوحه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این مهاجم فوتبال از ماه فوریه بازی نکرده است و تردیدها در مورد ادامه حضور او در پاری سن ژرمن همچنان وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال «۹۰ میلیون یورویی»؛ نیمار به طور رسمی به الهلال عربستان پیوست

مکعب‌های جادویی در چین؛ بطری پلاستیکی از شما، تی‌شرت و کیف پارچه‌ای از ما

موافقت شورای کشوری فرانسه با لغو ممنوعیت حجاب زنان در زمین‌های فوتبال؛ الیزه: اجازه نمی‌دهیم