Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

سفر اعلام نشدۀ دبیرکل ناتو به کی‌یف؛ جریان ارسال تسلیحات به اوکراین افزایش خواهد یافت

دیدار دبیر کل ناتو با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف
دیدار دبیر کل ناتو با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

آگهی

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

پس از شکست ضدحمله اوکراین در سال گذشته، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکار عمل را به‌دست گرفتند.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

اشاره استولتنبرگ به تصویب بسته کمک مالی آمریکا به اوکراین در مجلس سنا به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله آن را امضا کرد و به قانون تبدیل شد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا هم هفته گذشته از تعهد «بی‌سابقه» به اوکراین خبر داد.

استولتنبرگ همچنین گفت که آلمان با ارائه یک سامانه جدید پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین موافقت کرده و هلند نیز کمک‌های خود را به کی‌یف افزایش داده است. او گفت که انتظار دارد «تعهدات جدید» دیگری در راه باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دبیرکل ناتو گفت که روس‌ها «بهای گزافی برای دستاوردهای ارضی حاشیه‌ای» پرداخته‌اند و اوکراین همچنان می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

او با اشاره به عقب‌نشینی‌های اوکراین در میدان نبرد، گفت که برای پیروزی این کشور دیر نیست، به شرطی که متحدان ناتو آنچه را که قول داده بودند، انجام دهند و این تعهدات را به تحویل واقعی تسلیحات و مهمات به اوکراین تبدیل کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیش‌روی‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین؛ نیاز کی‌یف به سلاح‌های غربی برجسته‌تر شد

تهدید پهپادهای شکارچی روسیه؛اوکراین تانک‌های۱۰ میلیون دلاری آبرامز آمریکا را از خط مقدم بیرون می‌کشد

دبیرکل ناتو: هنوز برای پیروزی اوکراین و شکست روسیه دیر نشده است