اعتراضات ایران؛ جعفر پناهی با قید وثیقه آزاد شد

جعفر پناهی پس از آزادی
جعفر پناهی پس از آزادی Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در تاره‌ترین واکنش‌ها شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، گفت که مرگ مهسا (ژینا) امینی دختر جوان کرد به خاطر حجاب اجباری جرقه یک «فرایند انقلابی» برگشت ناپذیر را زده است که در نهایت منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی می‌شود.

آگهی

پس از گذشته چندین ماه از زمان جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد و شکل‌گیری اعتراضات سراسری در ایران همچنان اثرات و تبعات این ماجرا در داخل کشور و همچنین در سطح بین‌الملل ادامه دارد.

در تاره‌ترین واکنش‌ها شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، گفت که مرگ مهسا(ژینا) امینی دختر جوان کرد به خاطر حجاب اجباری جرقه یک «فرایند انقلابی» برگشت ناپذیر را زده است که در نهایت منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی می‌شود.

مطابق جمعه‌های هفته‌های اخیر بار دیگر نماز جمعه زاهدان صحنه سخنرانی اعتراضی مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت این شهر بود. مولوی عبدالحمید رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران در تازه‌ترین اظهاراتش از بدرفتاری با زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی و عقیدتی از سوی جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت که زندانی «حرمت دارد» و فشار آوردن بر او «حرام است».

واکنش‌ها به کاهش وزن شدید فرهاد میثمی زندانی سیاسی در پی اعتصاب غذا همچنان ادامه داد، نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار زندانی از آقای میثمی خواسته است به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

خانه سینما با انتشار بیانیه‌ای درباره وضعیت سلامت جسمی جعفر پناهی و مژگان ایلانلو، فیلم‌سازان زندانی ابراز نگرانی کرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از رویدادهای ایران در روز جمعه ۱۴ بهمن (۳ فوریه) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«آشغال» آهنگ جدید شروین حاجی‌پور؛ «از ایران نمی‌روم»

جعفر پناهی پس از ۱۴ سال اجازه سفر به خارج پیدا کرد

تحولات ایران؛ اختلال شدید اینترنت در زاهدان همزمان با تجمع مردم این شهر