تصاویر سرکوب اعتراضات میانمار توسط کودتاگران نظامی؛ ۶ معترض دیگر کشته شدند

ویدیوها. تصاویر سرکوب اعتراضات میانمار توسط کودتاگران نظامی؛ ۶ معترض دیگر کشته شدند

اعتراضات در میانمار بدنبال کودتای نظامیان در ۱ فوریه ۲۰۲۱ میلادی و بازداشت آنگ سان سوچی همچنان و اغلب در خیابان‌های یانگون، بزرگترین شهر این کشور ادامه دارد. در جریان اعتراضات روز چهار‌شنبه ۱۳ اسفند (۳ مارس) ۶ معترض دموکراسی‌خواه دیگر بدست نیروهای امنیتی کشته شدند. از روز کودتا تاکنون دست کم ۲۴ نفر به ضرب گلوله کشته و صدها نفر دستگیر شده‌اند. انجمن حمایت از زندانیان سیاسی در میانمار می‌گوید شمار کشته‌شدگان بیشتر از آماری است که اعلام می‌شود.آنگ سان سوچی ۷۵ ساله، پس از کودتا در حصر خانگی است و ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) دوباره در دادگاه محاکمه خواهد شد. حزب متبوع آنگ سان سوچی در انتخابات دموکراتیک ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی میانمار پیروز شد اما نظامیان به بهانه تخلف و تقلب در انتخابات و عدم رسیدگی دولت به شکایت ارتش، دست به کودتا زدند.

اعتراضات در میانمار بدنبال کودتای نظامیان در ۱ فوریه ۲۰۲۱ میلادی و بازداشت آنگ سان سوچی همچنان و اغلب در خیابان‌های یانگون، بزرگترین شهر این کشور ادامه دارد. در جریان اعتراضات روز چهار‌شنبه ۱۳ اسفند (۳ مارس) ۶ معترض دموکراسی‌خواه دیگر بدست نیروهای امنیتی کشته شدند. از روز کودتا تاکنون دست کم ۲۴ نفر به ضرب گلوله کشته و صدها نفر دستگیر شده‌اند. انجمن حمایت از زندانیان سیاسی در میانمار می‌گوید شمار کشته‌شدگان بیشتر از آماری است که اعلام می‌شود.
آنگ سان سوچی ۷۵ ساله، پس از کودتا در حصر خانگی است و ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) دوباره در دادگاه محاکمه خواهد شد. حزب متبوع آنگ سان سوچی در انتخابات دموکراتیک ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی میانمار پیروز شد اما نظامیان به بهانه تخلف و تقلب در انتخابات و عدم رسیدگی دولت به شکایت ارتش، دست به کودتا زدند.

تازه‌ترین ویدیو