نبرد قره‌باغ؛ اشک و ناله مادر آذربایجانی بر مزار فرزند سربازش

ویدیوها. نبرد قره‌باغ؛ اشک و ناله مادر آذربایجانی بر مزار فرزند سربازش

در این ویدئو در منطقه «آغدام» جمهوری آ‌ذربایجان، مادری بر مزار فرزند سربازش که در جنگ کشورش با ارمنستان بر سر قره‌باغ کشته شده است اشک می‌ریزد. «آی‌بنیز حسن‌اوا» می‌گوید تنها پسرِ ۲۹ ساله‌اش در راه «آزادسازی اراضی اشغالی» وطنش کشته شده است، «باشد که خونش فرزندش هدر نرود و تقصاص‌اش گرفته شود». آخرین دور جنگ بر سر منطقه ناگورنو-قرباغ که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، برغم آتش‌بسی که با میانجی‌گری روسیه بر روی آن توافق شد، همچنان ادامه دارد. جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به آغاز دور جدید درگیری‌ها متهم می‌کنند، درگیری‌هایی که صدها کشته برجای گذاشته است. جمهوری خودخوانده‌ آرتساخ (قره باغ) می‌گوید بیش از ۶۰۰ نفر از «پرسنل دفاعی‌اش» بر اثر حملات ارتش آذربایجان کشته شده‌اند. آذربایجان که شمار تلفات جانی نظامیانش را اعلام نمی‌کند می‌گوید ۴۳ شهروند غیرنظامی‌اش در گلوله‌باران و حملات موشکی نیروهای ارمنی کشته شده‌اند. منطقه آرتساخ یا قره‌باغ با مرکزیت استپاناکرت که آذربایجانی‌ها آن را خان‌کندی می‌نامند، پیش از اعلام استقلال و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، خودمختار و جزو خاک جمهوری آذربایجان بود. ارمنستان که هنوز این اعلام استقلال را به رسمیت نشناخته است، می‌گوید جمهوری آذربایجان باید حق تعیین سرنوشت ساکنان آرتساخ/قره‌باغ را به رسمیت بشناسد.

در این ویدئو در منطقه «آغدام» جمهوری آ‌ذربایجان، مادری بر مزار فرزند سربازش که در جنگ کشورش با ارمنستان بر سر قره‌باغ کشته شده است اشک می‌ریزد. «آی‌بنیز حسن‌اوا» می‌گوید تنها پسرِ ۲۹ ساله‌اش در راه «آزادسازی اراضی اشغالی» وطنش کشته شده است، «باشد که خونش فرزندش هدر نرود و تقصاص‌اش گرفته شود». 
آخرین دور جنگ بر سر منطقه ناگورنو-قرباغ که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، برغم آتش‌بسی که با میانجی‌گری روسیه بر روی آن توافق شد، همچنان ادامه دارد. جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به آغاز دور جدید درگیری‌ها متهم می‌کنند، درگیری‌هایی که صدها کشته برجای گذاشته است. جمهوری خودخوانده‌ آرتساخ (قره باغ) می‌گوید بیش از ۶۰۰ نفر از «پرسنل دفاعی‌اش» بر اثر حملات ارتش آذربایجان کشته شده‌اند. آذربایجان که شمار تلفات جانی نظامیانش را اعلام نمی‌کند می‌گوید ۴۳ شهروند غیرنظامی‌اش در گلوله‌باران و حملات موشکی نیروهای ارمنی کشته شده‌اند. 
منطقه آرتساخ یا قره‌باغ با مرکزیت استپاناکرت که آذربایجانی‌ها آن را خان‌کندی می‌نامند، پیش از اعلام استقلال و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، خودمختار و جزو خاک جمهوری آذربایجان بود. ارمنستان که هنوز این اعلام استقلال را به رسمیت نشناخته است، می‌گوید جمهوری آذربایجان باید حق تعیین سرنوشت ساکنان آرتساخ/قره‌باغ را به رسمیت بشناسد.

تازه‌ترین ویدیو