سیاحت در آنگولا؛ نگاهی به گزیدهٔ‌ ماجراجویی‌ها

سیاحت در آنگولا؛ نگاهی به گزیدهٔ‌ ماجراجویی‌ها
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Damon Emblingیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگولا با سواحل خیره‌کننده، جنگل‌های عظیم و آبشارهای شگفت‌انگیزش اینک درحال تقویت بخش گردشگری خود است.

آگهی

تیم یورونیوز از چند سال پیش شروع به کشف جاذبه‌های گردشگری آنگولا کرده است. حاصل این سفرها تجربه‌های پربار، آشنایی‌های جذاب و مناظر استثنایی بوده است. این برنامهٔ سیاحت در آنگولا به مرور گزیده‌ای از این ماجراجویی‌ها اختصاص دارد.

آنگولا که سواحلی خیره‌کننده، سرسبزی‌های طبیعی فراوان و آبشارهایی شگفت‌انگیزی دارد، اینک درحال تقویت بخش گردشگری خود است.

نخست به صحرای عظیم نامیب در جنوب غربی این کشور سری می‌زنیم و به دیدار طبیعت غنی ایالت کواندو کوبانگو می‌رویم که رودخانه‌هایش به دلتای نامدار اُکاوانگو می‌ریزد.

صحرای نامیب، یکی از شگفتی‌های طبیعت است که از آنگولا تا نامیبیا و صحرای کالاهاری در آفریقای جنوبی امتداد دارد. در بخش آنگولایی این صحرا قبایل بومی ساکنند. اقامتگاه‌های سازگار با زیست‌بوم و همچنین کمپینگ‌های لوکس برای اقامت گردشگران نیز مهیاست.

euronews
سواحل بکر آنگولاeuronews

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دلتای اُوکاوانگو می‌ریزند که یکی از آخرین تالاب‌های عظیم و دست‌نخوردهٔ زمین به‌شمار می‌رود. با حمایت محافظان محیط زیست، تیمی از کارشناسان نشنال جئوگرافیک چند سالی را صرف تهیه تصویری علمی و دقیق از این منطقه کرده‌اند.

سپس دوباره به ساحل رو می‌کنیم و به یک سافاری ساحلی می‌رویم. آنگولا را گویی برای ماشین‌های طبیعت‌گردی ساخته‌اند چون جاهایی دارد که فقط به کمک این ماشین‌ها می‌توان از آنها دیدن کرد. گروه گردشگران نزدیک جایی که رودخانه اونزو به اقیانوس می‌ریزد متوقف می‌شود.

سفر با موتور نیز راه جذابی برای سیاحت در آنگولا است. می‌توان در جاهایی نظیر تماشاگاه میرا دورو توقف کرد. و پس از موتورسواری، شب را در اقامتگاه موبانگاه سپری می‌کنیم، جایی که با داشتن فضایی زیبا و طبیعی، برای گرشگران حال‌وهوای شبانگاهی فوق‌العاده‌ای می‌سازد.

یک راه دیگر گردش در آنگولا سفر با قطار است. می‌توانید از درون کوپه‌های لوکسِ قطارِ «راه دواقیانوس» شاهد مناظر طبیعی فوق‌العاده باشید. قطارِ «راه دواقیانوس» نخستین قطار مسافری است که از دارالسلام تانزانیا تا لوبیتوی آنگولا را یکسره می‌پیماید.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

جاسمین هریسون؛ جوانترین زنی که به تنهایی اقیانوسی را پیمود