ادرار کردن ایستاده یا نشسته؛ مردان اروپایی در هر کشور کدام را ترجیح می‌دهند؟

ادرار
ادرار Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که برخی مطالعات پیشین نشان داده‌اند نشسته ادرار کردن برای سلامت مردان بهتر است، یک موسسه نظرسنجی تلاش کرده است بفهمد مردان اروپایی چه روشی را ترجیح می‌دهند.

آگهی

عادات مردان کشورهای اروپایی در طرز استفاده از سرویس‌های بهداشتی موضوع جدید بررسی آژانس نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) در بریتانیا قرار گرفته است.

این نهاد ۱۳ کشور اروپا را مورد بررسی قرار داد تا به ترجیح مردان برای طرز ادرار کردن‌شان پی ببرد. نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد که مردان آلمانی بیشتر از مردان دیگر کشورها احتمال دارد که برای ادرار کردن بنشینند و ۶۲ درصد آن‌ها گفته‌اند که این کار را «هر بار» یا «بیشتر اوقات» انجام می‌دهند.

در آلمان، این مردان با عنوان «sitzpinklers» شناخته می‌شوند، به معنای کسی که هنگام ادرار کردن می‌نشیند. این اصطلاح در دل خود مفهوم رفتاری «غیرمردانه» را نیز به ذهن متبادر می‌کند.

در حالی که در آلمان بحث بر سر اینکه آیا مردها باید هنگام ادرار بنشینند یا بایستند ادامه دارد، برخی از توالت‌ها دارای علائمی هستند که ایستاده ادرار کردن را ممنوع می‌کنند.

درصد کشورهایی در اروپا که شهروندانشان بیشتر احتمال دارد نشسته ادرار کنند

پس از آلمانی‌ها، سوئدی‌ها دومین مردان اروپایی هستند که این کار را انجام می‌دهند. در انتهای جدول اما لهستان و بریتانیا قرار دارند که تنها ۲۷ درصد و ۲۴ درصد مردانشان گفته‌اند در حالت نشسته ادرار می‌کنند.

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که نشسته ادرار کردن برای سلامت مردان بهتر است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه لایدن در هلند در سال ۲۰۱۴ دریافتند که این عادت به تخلیه سریع‌تر و کامل‌تر مثانه کمک می‌کند و برای کسانی که مشکلات دستگاه ادراری و پروستات بزرگ‌ شده دارند، مفید است.

آنها در مقاله خود نوشته‌ بودند: «وضعیت تخلیه نشسته بر ایستاده ارجحیت دارد.»

همچنین استدلال‌های زیادی نیز وجود دارد که نشسته ادرار کردن برای سلامت روان نیز بهتر است و به مردان فرصت می‌دهد در یک فضای آرام مکث کنند و فکر کنند. این در حالی است که ادعاهایی هم در مورد مزایای نشسته ادرار کردن برای رفاه ذهنی و جسمی، و همینطور نقش آن بر روابط دوستانه‌تر با زنان در خانه وجود دارد.

نظرسنجی موسسه یوگاو فراتر از اروپا در مناطقی مانند آسیا، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه نیز انجام شده است. مطابق نتایج، ۳۶ درصد مردان مکزیکی به اینکه آیا احتمال دارد به هنگام ادرار کردن بنشیندد پاسخ «هرگز» داده‌اند. در اروپا این میزان برای لهستانی‌ها و بریتانیایی‌ها ۳۳ درصد بود.

در سوی مقابل استرالیا، پس از آلمان، مشتاق‌ترین مردان را برای نشسته ادرار کردن دارد. مطابق آمار ۲۵ درصد مردان استرالیایی در پاسخ به سوال احتمال نشسته ادرار کردن، «همیشه» را انتخاب کرده‌اند.

موافقان ادرار به صورت نشسته استدلال می‌کنند که این روش برای سلامت و بهداشت خانواده نیز بهتر است و احتمال ریختن ادرار روی زمین را از بین می‌برد. هر چند قطرات ادرار استریل است، با این حال پاشیدن آن به سرویس بهداشتی ممکن است ذرات مدفوع را پراکنده کند و مشکلات بهداشتی به همراه داشته باشد.

احتمال نشسته ادرار کردن شهروندان ۱۳ کشور مختلف اروپایی

ادرار کردن به صورت نشسته طی سال‌های اخیر در برخی مناطق افزایش داشته است. یک نظرسنجی جداگانه که در سال ۲۰۲۰ انجام شده نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردان در ژاپن نشسته ادرار می‌کنند، رقمی که در مقایسه با پنج سال پیش در این کشور حدود ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

یوگاو می‌گوید نتایج نظرسنجی این موسسه «تفاوت‌های قابل توجه نسلی» را نشان می‌دهد. ۴۹ درصد مردان آلمانی مسن‌تر ۵۵ ساله و بالاتر به‌طور خاص گفته‌اند که به احتمال زیاد همیشه به هنگام ادرار می‌نشینند، در حالی که ۲۸ درصد افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله آلمانی اعلام کرده‌اند چنین عادتی را دارند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در انگلستان این الگو معکوس است. مردان مسن بسیار بیشتر از همتایان جوان خود می گویند که «هرگز» نشسته ادرار نمی‌کنند (۴۰ درصد در مقابل ۲۳ درصد). همین امر در استرالیا (۳۸ درصد در مقابل ۲۴ درصد) و ایالات متحده آمریکا (۳۵ درصد در مقابل ۲۱ درصد) صادق است.

برخی محافل فمینیستی و چپ می‌گویند نشسته ادرار کردن احترام گذاشتن بیشتر به زنان است و رفتارهای بی‌ملاحظه در دستشویی نشانگر اعتقادات مردسالارانه در مردان است. 

در سوی مقابل راستگرایان ممکن است ادعا کنند که این عمل نشان‌دهنده «رام شدن» مردان است. به باور آنان، نشسته ادرار کردن رفتاری «زنانه» محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که خصوصیات «مردانه» آنها بیشتر سرکوب شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ سنت ادرار پای چرخ اتوبوسی که فضانوردان را به سایوز می‌برد

ادرار کردن سگ رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه

روز جهانی پارکینسون؛ ۷ عاملی که که علائم بیماری را بدتر می‌کنند