تبادل؛ نگاهی به بازار عظیم تأمین امنیت سایبری

تبادل؛ نگاهی به بازار عظیم تأمین امنیت سایبری
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«هر روز هزاران حملهٔ سایبری روی می‌دهد. حملاتی هم شناسایی می‌شوند که گزارش نمی‌شوند، چون مقامات یا مدیران نمی‌خواهند موجب ترس افراد شوند یا اطلاعات نادرست به آنها بدهند.»

آگهی

کسب‌وکار تأمین امنیت سایبری و نظارت بر داده‌های اطلاعاتی رشدی چشمگیر دارد. اما در جهانی به‌شدت پرتنش و پیچیده، مدیران باید تا چه حد احساس امنیت داشته باشند؟

پیش‌بینی می‌شود که مقررات حفظ اطلاعات و حریم خصوصی در سال ۲۰۲۳ حدود ۵ میلیارد کاربر را دربر بگیرد. درواقع برآورد می‌شود که مقرراتی که شرکت‌ها را ملزم به رعایت حریم خصوصی افراد می‌کند شامل ۷۰ درصد از منابع تولید ناخالص داخلی در جهان می‌شود.

اوگوستو کوریگلیونی، کارشناس امنیت سایبری و شریک اجرایی شرکت اس‌بی‌اس می‌گوید: «امنیت سایبری از نظر کلی به اندازهٔ کافی قابل‌اعتماد است، حتی با این‌که فضای مجازی در نظر بی‌انتهاست، البته در عمل، هر روز هزاران اتفاق می‌افتد و حملهٔ سایبری روی می‌دهد. حملاتی هم شناسایی می‌شوند که گزارش نمی‌شوند، چون مقامات و مدیران نمی‌خواهند کاربران را بترسانند یا اطلاعات نادرست به آنها بدهند.»

دولت‌ها هم نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت سایبری دارند. سری به پایگاه هوایی دخان قطر زدیم تا در گفتگو با فرمانده مارک بیگادایک، و کاپیتان طلال بورشائر ببینیم همکاری میان کشورها در خلال جام جهانی قطر چطور امنیت سایبری همگان را تأمین کرده است.

فرمانده مارک بیگادایک معتقد است که همکاری قطر با ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا، ترکیه و پاکستان سامانهٔ امنیتی بسیار مطمئنی برای برگزاری مسابقات جام جهانی قطر ایجاد کرد او همچنین دربارهٔ رابطهٔ نهادهای نظامی و تجاری می‌گوید:‌ «من معتقدم ارتش، به‌ویژه نیروی هوایی بریتانیا رابطهٔ نزدیکی با تجارت و به‌ویژه فناوری دارد. امر دفاع حوزهٔ درحال‌رشدی دارد، و ما بسیار مشتاق همکاری با شرکای بین‌المللی درموردِ طرح‌های دفاعی هستیم.»

اما افراد جامعه نیز در دنیای مجازی برای اطمینان از درامان‌بودن هنگام گشت‌وگذار روی اینترنت ‌باید مراقب باشند.

لوری مک‌لاگلان از شرکت عظیم «لانچ دارکلی» معتقد است که دستورالعمل‌های امنیتی فراوانی برای مقابله با این مشکلات به جریان افتاده است. او می‌گوید: «البته افراد هنوز حق انتخاب دارند و قطعا می‌توانند برخی از این خدمات را به‌کار نگیرند. اما اگر ۹۴ درصدِ شرکت‌ها از کلاود استفاده می‌کنند روشن است که زیرساخت کل سامانهٔ کلاود امنیت بسیار زیادی دارد.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

تبادل؛ کسب‌وکار چند میلیارد دلاری مسابقات رزمی

اقتصاد دورانی؛ مجمع جهانی اقتصاد: این یک فرصت اقتصادی ۴/۵ تریلیون دلاری است