رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی

رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تد پولاک: «بازی پیشرفته هزینه زیادی دارد، مردم حدود ۵۰۰ دلار در سال از طریق رایانه‌های شخصی و کنسول‌هایشان برای بازی هزینه می کنند. در ۱۰ سال آینده صدها میلیون مشتری جدید وارد این بازار می شوند.»

آگهی

صنعت بازی در سه سال گذشته از ۵۰۰ میلیون گیمر جدید استقبال کرده و قرار است در ده سال آینده با صدها میلیون مشتری جدید به رشد خود ادامه دهد. 

دنیای بازی پیوسته در حال پیشرفت است و همراه آن گیمرهای جدیدی به این دنیا می پیوندند. طبق گزارش تازه اکسنچر، ارزش صنعت جهانی بازی در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیارد یورو است. 

در دوره‌ای که سینماها و استودیوهای فیلم سازی با مشکل روبرو بوده‌اند و مردم بخاطر کووید وقت بیشتری را در خانه می گذراندند، توجه به بازی های الکترونیکی افزایش یافت و در اولین قرنطینه بین فوریه و آوریل سال ۲۰۲۰، توجه به بازهای الکترونیکی افزایش شدیدی نشان داد.

احمد المغیصیب ستاره بین المللی ورزش الکترونیک به یورونیوز می گوید: «ما بازی‌ها را تست می کنیم و نظرات خود را به مجموعه «الکترونیک آرتز» می دهیم بعد آنها این بازخوردها را بطور جدی مورد بررسی قرار می دهند و سعی می کنند آنها را در بازی ها بکار بگیرند تا در نسخه های بعدی بهتر عمل کنند.»

پل هارول، طراح بازی درباره دوران قرنطینه و افزایش علاقه به بازی های الکترونیکی می گوید: «برای ما هر لحظه‌اش هیجان انگیز بود زیرا بوضوح در طول ۱۸ ماه گذشته، مردم فهمیدند که وقت خیلی زیادی بویژه در خانه دارند و ما بعنوان شرکتی که بازی‌های موبایل می سازد شاهد بودیم که مردم وقت بیشتری را روی موبایل‌هایشان می گذرانند و ما شاهد افزایش تقاضا بودیم.»

خلیفه ال هارون بعنوان «آقای کیو» شناخته می شود و از محبوبیت زیادی در اینترنت برخوردار است. او یک پایگاه اینترنتی بزرگ دارد شامل میلیون‌ها بیننده ویدیوهای آموزنده درباره قطر و فرهنگ تا بیش از ۲.۷ میلیون عضو کانالش با عنوان «رقمی تی وی»، یکی از بزرگترین کانالهای آنلاین فن‌آوری در جهان که ابزارهای پیشترفته را به نمایش می گذارد.

خلیقه ال هارون می گوید:‌«من مطمئنم که سفارشی سازی و کیفیت چیزی است که همه خواهانش هستند. البته وقتی مردم چیزی را با امکان نورپردازی انتخاب می کنند معنایش این نیست که دائما می خواهند از رنگ‌امیزی رنگین‌کمانی استفاده کنند بلکه تکنولوژی امکانی را به شما می دهد تا بتوانید رنگی را که بازنمایی کننده شماست انتخاب کنید. مردم می خواهند تجهیزات و لوازمشان را شخصی سازی کنند.»

تد پولاک یکی از تحلیلگران برجسته بازی در جهان درباره آینده بازهای الکترونیکی در جهان می گوید: «آنچه ما می بینیم احتمالا ۱۵ سال رشد آزاد و طبیعی است که سایز بازار را افزایش خواهد داد. بازی پیشرفته هزینه زیادی دارد، مردم حدود ۵۰۰ دلار در سال از طریق رایانه‌های شخصی و کنسول‌هایشان هزینه می کنند. ما از صدها میلیون مشتری جدید در ۱۰ سال آینده صحبت می کنیم.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

تبادل؛ نگاهی به سرمایه‌گذاری‌ کلان در زمینهٔ تولید ماشین‌های پرنده