«فوتبال برای دوستی»؛ دومین دورهٔ مسابقات قهرمانی جهان دیجیتال

«فوتبال برای دوستی»؛ دومین دورهٔ مسابقات قهرمانی جهان دیجیتال
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فوتبال‌دوستان جوان همچنین با استفاده از اپلیکیشین مخصوص این برنامه می‌توانستند مهارت‌های ورزشی خود را به‌نمایش بگذارند.

آگهی

«فوتبال برای دوستی» که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده یک برنامهٔ‌ اجتماعی ویژه نوجوانان است. تاکنون رویدادهای ورزشی و آموزشی مختلفی با هدف نزدیک‌کردن نوجوانان جهان در این برنامه برگزار شده است. با از راه رسیدن کووید-۱۹ گردانندگان این برنامه کوشیدند آن را به جهان مجازی ببرند تا نوجوانان بتوانند همچنان تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند و با هم دوست شوند.

امسال، نوجوانانی از ۲۰۰ کشور جهان به‌شکل مجازی در فعالیت‌های زیادی شرکت کرد‌ند و همچنین دربارهٔ موضوعات مختلفی نظیر حفاظت از محیط زیست و برابری جنسیتی در ورزش بحث و گفتگو کردند.

همچنین فوتبال‌دوستان جوان می‌توانستند با استفاده از اپلیکیشین مخصوص برنامهٔ «فوتبال برای دوستی» مهارت‌های ورزشی خود را به‌نمایش بگذارند.

ریچ ویلیامز، سفیر فوتبال برای دوستی می‌گوید:‌ «بناست شرکت‌کنندگان فضایی داشته باشند تا دربارهٔ این مسائل صحبت کنند،‌ چون همین بچه‌ها هستند که وقتی بزرگتر می‌شوند این بحث‌ها را به‌شکل جدی‌تر پیگیری می‌کنند. بنابراین می‌خواستیم این فضای ضروری را ایجاد کنیم و الهامبخش آنها باشیم. وقتی شانس چنین بحث و گفتگوهایی را به آنها بدهیم واقعا برای آینده‌ٔ آنها و همراهان‌شان و بقیه مردم دنیا خوب خواهد بود و با هم جلو می‌رویم و به‌احتمال زیاد اموری هم در دنیا بهتر می‌شود.»

euronews
فوتبال برای دوستیeuronews

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

گردانندگان برنامهٔ «فوتبال برای دوستی» امسال همچنین دومین نسخه از برنامهٔ‌ «مسابقات قهرمانی جهان مجازی» را ارائه کردند که در آن ۳۲ تیم در ۸ گروه به رقابت پرداختند، و مسابقات به شکل زنده برای همگان پخش ‌شد.

پس از یک دوره رقابت تنگاتنگ، تیم آرگالی با بازیکنانی از گوآتمالا، کارستاریکا، مکزیک، جزیرهٔ بلیز و آروبا به قهرمانی رسیدند اما جایزهٔ اصلی بین همه شرکت‌کنندگان، یعنی دوستان نزدیکی که میان‌شان کیلومترها فاصله بود، تقسیم شد.

برنامهٔ «فوتبال برای دوستی» در ۹ فصل گذشته‌ به کمک سازمان‌های چون فیفا و یوفا و کمیته ملی المپیک بیش از ۱۶ هزار شرکت‌کننده را از ۲۱۱ کشور و منطقه گردهم آورده است. حتی همه‌گیری اخیر نیز مانع از توسعهٔ این برنامه نشد و برگزارکنندگان آن اینک امیدوارند که «فوتبال برای دوستی» همچنان با هدف ترویج زندگی سالم و ارزش‌های اساسی انسانی، نظیر صلح و دوستی و برابری در سال‌های آینده مخاطبان بیشتری پیدا کند.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

فوتبال برای دوستی؛ مسابقات آنلاین برگزار شد و رکورد شرکت‌کنندگان شکست