رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

آشفتگی در سفرها پس از شیوع کرونا؛ بلاتکلیفی مسافران و ضرر مالی به تورها

آشفتگی در سفرها پس از شیوع کرونا؛ بلاتکلیفی مسافران و ضرر مالی به تورها
Copyright  euronews   -   Credit: Dubai Tourism

در حالی که شیوع ویروس جدید کرونا همچنان در صدر اخبار جهان قرار دارد برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که این بیماری همه گیر می تواند ۲.۴ تریلیون یورو به اقتصاد جهان ضرر بزند. امری که برخی از مسافران را نگران کرده است.

مسافران به دنبال اعمال محدودیت برای سفر از جمله از منطقه شنگن در اروپا به مقصد آمریکا، تعطیلی اماکن مقدس مانند مسجد الحرام در مکه و قرنطینه سراسری در برخی کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با بلاتکلیفی روبرو شده اند. آنها نمی دانند آیا باید سفرهایشان را لغو کنند یا خیر؟ و اگر سفرشان را لغو کنند آیا هزینه آن بازپرداخت خواهد شد؟

آگهی

شان تیپتون، سخنگوی شرکت بریتانیایی ابتا (ABTA) فعال در عرصه برنامه ریزی برای سفرها می گوید: «مسئولان برخی از مقاصد را که شما نباید اکنون به آن سفر کنید با شفافیت اعلام کرده اند. اینکه مردم به این توصیه ها عمل کنند خیلی اهمیت دارد. اگر آنها با یک تور قصد سفر داشتند اکنون مسئول تور آنها را به سفر نخواهد برد. به همین سادگی است.»

مسئولان تورهای مسافرتی ضرر مالی زیادی می کنند زیرا با لغو برخی از رویدادهای مهم گردشگری و زیارتی روبرو شده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شان تیپتون می گوید: «شاید باور نکنید اما سفر حج از نظر قانونی یک تور مسافرتی محسوب می شود. اگر مسئولان تور نتوانند انجام سفر را تضمین کنند باید هزینه آن را به مسافر برگردانند تا او بتواند برای سفرش در زمان دیگری برنامه ریزی کند. این خبر خوبی برای مسئولان تورهای مسافرتی نیست اما زائران نباید نگران پولشان باشند.»

توصیه مقامات بهداشتی دولت ها برای سفر به کشورهای مختلف با توجه به اینکه آن کشور در دسته اول یا دوم از نظر خطر قرار می گیرد تغییر می کند. امری که بر قرارداد بیمه سفرها هم تاثیر می گذارد.

آگهی

چارلی ایسمون، متخصص در زمینه امور پزشکی سفرها می گوید: «توصیه کلی این است که به کشورهایی که در دسته اول قرار گرفته اند سفر نکنید چون خطر زیادی دارد. اگر مسافر بخواهد به کشورهایی که در دسته دوم قرار دارند سفر کند ممکن است تا حدی در معرض خطر باشد. تصمیم گیری با خود او است. شرکت بیمه کننده سفر هم در این مورد نظر خواهد داد. برخی از آنها سفر را لغو می کنند و یا لغو سفر از سوی شما را می پذیرند و پولتان را بر می گردانند. برخی دیگر لغو سفر را نمی پذیرند. در این صورت شما در مخمصه قرار می گیرید زیرا ممکن است به آنجا سفر کنید و سپس آن کشور در دسته اول قرار گیرد.»

پزشکان تاکید می کنند که یکی از بهترین راه های مقابله با ویروس کرونا توجه ویژه به بهداشت فردی است. پرهیز از سفرهای غیرضروری به مناطق شلوغ و اطلاع از اینکه بیماری در چه مناطقی شیوع یافته است نیز اهمیت دارد.

مدیر «کاپیتال کلاب» در گفتگو با یورونیوز: شیوع کرونا تاثیر مخربی می‌گذارد

مرکز «کاپیتال کلاب» در دبی یکی از ۱۰ انجمن انحصاری برتر در جهان است. ایان پالمر، مدیر کل آن شهرت خود را مدیون کمک به برندهای هتل داری است تا سود خود را افزایش دهند. یورونیوز با او گفتگو کرده است تا دریابد مدیریت چنین انجمنی که برخی از بزرگترین شرکت های تجاری جهان عضو آن هستند چگونه صورت می گیرد.

یورونیوز: ایان شما معروف به این هستید که می توانید برای شرکت هایی که وضع خوبی ندارند ورق را برگردانید. این مهارت را چگونه کسب کردید؟

ایان پالمر: «من حتی وقتی نوجوان بودم هم به پذیرایی و برگزاری مهمانی می پرداختم. پس از آن در بخش برگزاری ضیافت ها در هتل مجلل ساووی مشغول به کار شدم. پس از آن در بخش خدمات اتاق هتل های مجلل و دیگر بخش های هتل های پنج ستاره فعالیت کردم. نه فقط در هتل ساووی بلکه در هتل های کالریج، بارکلی و دیگر هتل های مجلل. در نتیجه کسب دانش اینکه به چه چیزی برای مهمان نوازی نیاز دارید به من کمک کرد تا بدانم هزینه ها چه هستند و چه کسانی را در بخش های مختلف به کار بگیریم. دانستن این مسائل به من کمک کرد که بفهمم برای شروع کسب و کار و سر و سامان دادن به آنها به چه چیزی احتیاج داریم.»

**یورونیوز: کلید موفقیت وقتی مسئول یک انجمن با اعضای انحصاری هستید چیست؟
**

ایان پالمر: «شناخت مشتری ها اولین اولویت است. پذیرایی خوب به غذای خوشمزه، نوشیدنی باکیفیت، محیط دلپذیر و درک اینکه مردم دنبال چه هستند بستگی دارد. اما اگر از مشتریان شناختی نداشته باشید خوب با مشکلاتی روبرو می شوید.»

**یورونیوز: چالش های مدیریت چنین سازمانی در وضع اقتصادی کنونی چیست؟
**

ایان پالمر: «شما همیشه به اقتصاد و کسب و کارهای دیگر وابسته هستید. ما اکنون با شیوع ویروس کرونا و اینکه برخی مشتریان با هدف حفظ سلامتی کارکنان خود رویدادها با حضور بیش از ۲۰ نفر را لغو می کند با این وضع روبرو هستیم. در نتیجه بله این تاثیر مخربی بر روی ما می گذارد. ما باید به آن واکنش نشان بدهیم و سپس محیط مناسبی را فراهم کنیم تا آنها کارشان را انجام دهند. در نهایت زندگی ادامه دارد.»

**یورونیوز: فرصت های منحصر به فردی که شما در زمینه شبکه سازی تجاری ارائه می دهید چیست؟
**

آگهی

ایان پالمر: «ما با شرکت مایکروسافت در حال همکاری هستیم تا بهتر بتوانیم مشتریانمان و منافعشان را درک کنیم و دریابیم دنبال چه نوع معرفی کسب و کارشان هستند. کارکنان ما پس از آن وقتی این نوع مراسم معرفی ممکن باشد آن را برگزار می کنند. مرکز مالی بین المللی دبی اخیرا در بین بازارهای جهانی مالی رتبه هشتم را کسب کرد. وجود "کاپیتال کلاب" در اینجا تکیه گاهی برای تجارت است. ما بسیاری از تجار برجسته را به اینجا جذب می کنیم.»

**یورونیوز: در گذشته این تصور وجود داشت که انجمن های خصوصی مختص افرادی است که امتیاز خاصی دارند. آیا شاهد تغییری در این زمینه هستید؟
**

ایان پالمر: «فکر کنم دبی شهری فوق العاده برای انجمن های انحصاری است و به تعداد اندکی هم محدود نمی شود. شما شاهد این خواهید بود که افراد به دنبال رویدادها و محتوایی هستند که انجمن ها می توانند ارائه کنند. در نتیجه به نظرم بیشتر به اجتماع مربوط می شود و جایی که به آن تعلق دارید.»

معرفی خودروی سال با وجود لغو نمایشگاه ژنو

لغو نمایشگاه خودرو در ژنو که یکی از مهمترین رویدادهای صنعت خودروسازی در جهان است مانع از اینکه خودروسازان به دنبال معرفی محصولات سال ۲۰۲۰ خود باشند نشد. بسیاری از شرکت های خودروسازی آلمانی مانند بی ام دبلیو، پورشه، فولکس واگن و مرسدس بنز همگی این کار را انجام دادند. مراسم جایزه خواستنی ترین خودروی سال هم برگزار شد.

خودروی پژو ۲۰۸ پس از آنکه شیوع ویروس کرونا نمایشگاه خودروی ژنو را لغو کرد به عنوان خودروی سال معرفی شد. مراسم معرفی خودروی سال که معمولا در مقابل صدها خبرنگار برگزار می شد به طور مستقیم پخش شد زیرا دولت سوئیس گردهمایی ها با حضور بیش از هزار نفر را ممنوع کرده است.

اولیویه رایس، مدیر نماشگاه خودروی ژنو می گوید: «شرایط چندان آسان نیست و همه غمگین هستند. اما تصمیم دولت فدرال قاطعانه بود و ما گزینه دیگری نداشتیم و مجبور به لغو این رویداد شدیم.»

شرکت پژو امسال گوی سبقت را از شرکت های بی ام دبلیو، فورد، پورشه، رنو، تسلا و تویاتا ربود.

ژان فیلیپ ایمپاراتو، معاون مدیر اجرایی پژو می گوید: «می توانم بگویم که ما خیلی خیلی خوشحالیم که افتخار خودروی سال را به دست آوردیم. این واقعا یک خودروی فوق العاده است و هیات داوران هم خیلی خوب بود. این تاثیر زیادی روی شرکت ما می گذارد.»

خودروسازان از نماشگاه خودروی ژنو برای نمایش آخرین محصولات خود استفاده می کنند. بسیاری از آنها با ویدئوکنفرانس و به صورت آنلاین خودروهای خود را رونمایی کردند.

آدریان وان هویدونک، مدیر طراحی شرکت بی ام دبلیو می گوید: «ما پیشتاز نوع جدیدی از جابه جایی هستیم و شکل جدید و پاک تری از تحرک با درصد آلایندگی صفر را به وجود آوردیم.»

شرکت پرشه مدل جدید «۹۱۱ توربو اس» با قدرت ۶۵۰ اسب بخار را رونمایی کرده است.

شرکت مرسدس بنز نیز که امیدوار است تا دو دهه دیگر میزان انتشار گاز دی اکسید کربن خود را به صفر برساند از آخرین محصول کلاس یی (E) رونمایی کرد.

مارکوس شافر، از مسئولان شرکت مرسدس بنز می گوید: «تحقیقات ما نشان می دهد که مسافت ۹۰ درصد از رفت و آمدهای روزانه ما کمتر از ۵۰ کیلومتر است. با این خودرو جا به جایی اصلی شما بدون انتشار آلاینده انجام خواهد شد. این هدف اصلی تولید این خودرو است.»