رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

حفاظت از حریم داده‌های شخصی و امنیت شبکه، چالش‌ کسب و کارهای دیجیتال

حفاظت از حریم داده‌های شخصی و امنیت شبکه، چالش‌ کسب و کارهای دیجیتال

سقوط مرگبار دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس و زمین‌گیر شدن این مدل، پروازهای هوایی را با بحران روبرو کرده است. 

[ سانحه مرگبار هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس خطوط هوایی اندونزی](سقوط هواپیما با ۱۸۹ سرنشین در اندونزی؛ محل جعبه سیاه کشف شد) و به فاصله پنج ماه سقوط هواپیمای دیگری از این مدل متعلق به خطوط هوایی اتیوپی، منجر به زمین‌گیرشدن این مدل هواپیمای بوئینگ شد.   

آگهی

همان موقع بسیار از کارشناسان بر این باور بودند که زمین‌گیر شدن مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس بعد از دو سانحه هوایی، شکست سنگینی برای غول هواپیماسازی به شمار می‌آید. 

شرکت بوئینگ به تازگی اعلام کرده است که ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون از درآمد خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را به ضرر و زیان ناشی از دو این سانحه هوایی اختصاص خواهد داد. 

ست کاپلن، تحلیلگر حمل و نقل در این‌باره می‌گوید:‌ «به نظرم آنها متوجه شدند که بوئینگ بابت اتفاقی که افتاده مسئولیت سنگینی بر دوشش است. اکنون این شرکت خودش در پرداخت این پول پیش‌قدم شده است بدون این‌که دادگاهی حکم کرده باشد که این پول را بپردازد.»‌

**بیشتر بخوانید: **

چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های خاورمیانه برای تامین امنیت سایبری در دنیای دیجیتال

مسیری که دنیای امروز به سمت دیجتالی شدن می‌پیماید بدون فراز و نشیب نیست. طبق گزارش «پالس» تقریبا ۷۰ درصد مدیران اجرایی ارشد خاورمیانه معتقدند که ادغام در دنیای دیجتالیزه و امنیت سایبری از موانع پیش روی کسب‌وکارها به شمار می‌آید. 

آگهی

یورونیوز درباره این گزارش با علیا الزرعونی نایب رئیس اجرایی مرکز مالی بین‌المللی دوبی گفتگو کرده است. 

یورونیوز:‌ تامین امنیت سایبری چه چالش‌هایی پیش روی مدیران شرکت‌های خاورمیانه قرار داده است؟‌

 علیا الزرعونی:‌ «نکته مهم گزارش «پالس» مربوط به نگرش مدیران در زمینه‌های توسعه و آموزش در شرکت‌هاست. در واقع طبق این گزارش، امروزه اولویت مدیران در سطح جهانی تامین امنیت سایبری، پردازش کلان داده و تحول دیجیتال است. اما مدیران خاورمیانه بیشتر به این نکات توجه می‌کنند- که جای تعجب دارد. نکته مهم دیگر در گزارش «پالس»، آموزش مدیران است که آنهم در اولویت قرار دارد. از سوی دیگر، شرکت‌ها معتقدند که مسئولان آموزش باید هم خودشان، و هم برنامه‌های آموزشی شان به روز کنند تا مطمئن شوند برنامه‌ها متناسب نیازهای امروز و فردای بازار کار است. در نتیجه هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.»  

وقتی خیلی وقت پیش که وارد کار فناوری اطلاعات شدم،بیشتر کسانی که در این زمینه کار می‌کردند مرد بودند.اما امروز به خصوص در امارات متحدهٔ‌ عربی می‌بینم که خیلی زنان در این زمینه پیشگام هستند یا مدیریت کارها را بر عهده دارند که خیلی جالب است
علیا الزرعونی
نایب رئیس اجرایی مرکز مالی بین‌المللی در دوبی

یورونیوز:‌ مطالعات انجام شده حکایت از چالشهای پیش‌روی مدیران دارد. در امارات متحده عربی چه اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود؟

 علیا الزرعونی:‌ «باید سریع‌تر عمل کنیم. یکی از دلایلش این است که ما تلاش می‌کنیم تاخیرمان را از طریق تحولات دیجیتال جبران کنیم. البته هر چه داده‌های بیشتری در اینترنت و در سرورها داشته باشید، حفاظت از داده و امنیت سایبری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.» 

یورونیوز: از این منظر جایگاه امارات متحده عربی در کل منطقه چیست؟‌

 علیا الزرعونی:‌ «به نظرم امارات متحده عربی از سالها قبل متوجه اهمیت امنیت سایبری، حفظ حریم خصوصی و دیجیتالی سازی شده است. در دوبی ما مقرراتی برای امنیت اطلاعات داریم که همه نهادهای دولتی باید آن را رعایت کنند تا مطمئن باشیم که از داده‌های همه محافظت می‌شود.» 

یورونیوز:‌ درباره نکات کلیدی گزارش «پالس»‌ بیشتر برایمان بگویید.

 علیا الزرعونی:‌ «طبق این گزارش مدیران ارشد باید روی آموزش کارمندانشان کار کنند. محافظت و کنترل داده‌ها تنها زمانی امکان‌پذیر است که کارمندان بدانند چگونه با این سیستم‌ها کار کنند. رشد پایدار برای شرکت‌ها مهم است. اما سرمایه انسانی هم به همان اندازه اهمیت دارد. کارمندان یک شرکت می‌توانند از یکدیگر بیاموزند. در مرکز مالی بین‌المللی دوبی کارمندان به یکدیگر آموزش می‌دهند. دوره‌های آموزش کاربردی و جلسات آموزش آنلاین هم به‌‌طور مرتب برگزار می‌شود. شاهد نتایج بسیار خوبی از این جلسات آموزشی بوده‌ایم.» 

یورونیوز:‌ برایم جالب است که شما کارتان را با برنامه‌نویسی شروع کردید. چه شد که کارتان را این‌طور آغاز کردید. آیا برای زنانی که در زمینهٔ فناوری کار می‌کنند چالش‌های خاصی وجود دارد؟

آگهی

 علیا الزرعونی:‌ «سه سال برنامه نویسی می‌کردم و از آن بیزار بودم. اما با کمک برنامه‌نویسی توانستم در مرکز مالی بین‌المللی رشد کنم. چون امروز تمام کارها برای اتوماسیون است؛ چه کارمند فناوری اطلاعات باشید، چه در بخشی باشید که با مشتری سر و کار دارد. برنامه‌نویسی به من امکان داد به این فرآیندها ساختار بدهم. وقتی خیلی وقت پیش وارد کار فناوری اطلاعات شدم. بیشتر کسانی که در این زمینه کار می‌کردند مرد بودند. اما امروز به خصوص در امارات متحدهٔ‌ عربی می‌بینم که خیلی زنان در این زمینه پیشگام هستند و مدیریت کارها را بر عهده دارند که خیلی جالب است.»  

EURONEWS
علیا الزرعونی، نایب رئیس اجرایی مرکز مالی بین‌المللی دوبیEURONEWS

حفاظت از حریم داده‌های شخصی چه اهمیتی در بازاریابی دیجیتال دارد؟

 حریم داده‌های شخصی طی چند سال گذشته یکی از موضوعات داغ شده است: شرکت‌هایی که داده‌های شخصی را جمع می‌کنند چه موقع این حریم را نقض می‌کنند؟ یورونیوز در این باره با جاناتان لاکوست، یکی از بنیانگذاران شرکت نرم‌افزاری موسوم به «جبیت»‌ گفتگو کرده‌است. جبیتیک شرکت نرم افزاری است که در حوزه بازاریابی تلفن همراه و داده‌های مصرف کننده کار می‌کند.

جوناتان لاکوست:‌ «ایدهٔ شرکت «جبیت» این است که در بازاریابی دیجیتال، هر صفحهٔ اینترنتی یا هر ایمیلی که باز می‌کنید ابزاری‌ست برای این که سلیقه‌های شما را بهتر بشناسیم. به داده‌هایی که بازاریاب به این منظور به کار می‌برد داده‌های رفتاری یا داده‌های تراکنشی می‌گویند و اساساً کار ما تحلیل تمام صفحاتی است که با کلیک‌‌کردن روی لینک‌شان، باز کرده‌اید و همه چیزهایی‌ست که خریده‌اید تا بتوانیم پیش‌بینی کنیم که چه چیزهایی برای شما جالب توجه خواهد بود. رهیافت «جبیت» این است: خیلی ساده از شما می‌پرسد: چرا با هم گفت‌وگو نکنیم؟ ما فناوری‌ای به وجود آورده‌ایم که به بازاریاب امکان این کار را می‌دهد. سیستم هوش مصنوعی با استفاده از پاسخ‌ها، راهبردی مطابق با سلیقهٔ فردی طراحی می‌کند.»

_یورونیوز: الزامات اخلاقی در حوزه بازاریابی دیجیتال چه هستند؟ _

جوناتان لاکوست: «پرسش مهم همین است. وقتی وارد صفحهٔ‌ اینترنتی یکی از شرکت‌های فناوری مدرن می‌شوید برای استفاده از داده‌های شما از شما رضایت می‌گیرد. اما بعد این داده‌ها را به سه شرکت بازاریابی دیگر منتقل می‌کند تا برای شما ایمیل یا تبلیغ مطابق با سلیقه‌تان بفرستند.  دهها شرکت هستند که در این فرآیند با هم ارتباط دارند. از این نظر که چه کسی کنترل داده‌ها را در اختیار دارد و چه کسی فقط کارش پردازش داده‌هاست وضع خیلی پیچیده می‌شود.» 

از این نظر که چه کسی کنترل داده‌ها را در اختیار دارد و چه کسی فقط کارش پردازش داده‌هاست وضع خیلی پیچیده می‌شود.
جوناتان لاکوست
بنیانگذار شرکت بازاریابی دیجیتال «جبیت»

یورونیوز:‌ کدام کاربردهای تازه این فناوری یا کاربردهایی که به زودی عملی خواهند شد برایتان جالب‌تر است؟

جوناتان لاکوست: «نمونهٔ کاربرد هوش مصنوعی در مقیاس وسیع در بازاریابی خیلی کم است. در مقام مصرف‌کننده، کاربردی که خیلی مهیج است پیشرفت در خودروهای بدون راننده است و به خصوص تسلا در این زمینه پیشگام است. ایلان ماسک همین هفتهٔ گذشته اعلام کرد که تا پایان سال آینده ناوگان کاملی از تاکسی‌های روباتی خواهند داشت و شما می توانید تسلا را پارک کنید و سر کارتان بروید و تسلا می‌تواند در شهر بگردد. هر بار که سوار تسلا می‌شوم یا در بارهٔ کاربرد هوش مصنوعی در خودروهای تسلا می‌خوانم خیلی تحت‌ تأثیر این واقعیت قرار می‌گیرم که چطور این شرکت قادر است نرم‌افزار خودروی شما را به‌روز،‌ و پیوسته بهتر کند که خیلی با وضعیت ماشین‌های معمولی که ارزش‌شان به مرور زمان کم می‌شود فرق دارد. فکر می‌کنم برای ابداع در صنعت خودروسازی جا فراوان است و ما تازه این کار را شروع کرده‌ایم.»