کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

با همکاری The European Investment Bank
کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اتحادیه اروپا با وام دهنده های محلی در گرجستان برای کمک به کسب و کارهای کوچک همکاری می‌کند.

سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک می تواند راه مناسبی برای کمک به کارآفرینی باشد.  بانک سرمایه گذاری اروپا با وام دهنده های محلی در گرجستان برای کمک به کسب و کارهای کوچک همکاری می کند. بانک کردو (Credo) د ر این کشور یکی از بانکهایی است با بانک سرمایه گذاری اروپا در این زمینه همکاری می کند.

گسترش فعالیت کارگاه تولید اسباب بازی با وام اروپایی

شرکت «داداری» در تفلیس تنها یک کارگاه تولید اسباب بازی نیست. از هفت کارمند این شرکت سه نفر ناتوانی ذهنی دارند. کلیه محصولات این شرکت با معیارهای اتحادیه اروپا همخوانی دارد. در ساخت اسباب بازی ها از چوب محکم و رنگ طبیعی استفاده شده است.

شرکت «داداری» توانسته است حدود هشت هزار یورو از بانک «کردو» وام دریافت کند. اختصاص این وام با کمک بانک سرمایه گذاری اروپا امکانپذیر شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

نانا توغوشی، یکی از مدیران بانک «کردو» می گوید: «هدف بانک سرمایه گذاری اروپا شرکت های کوچک است. این خط وام دهی به ما اجازه می دهد به کارآفرینان محروم کمک های میان مدت تا بلند مدت ارائه کنیم.»

آرشیل گوبجیسویلی، مدیرعامل شرکت «داداری» نیز می گوید: «شرکت ما به این وام برای گسترش تولید فعلی نیاز داشت. ما از این وام برای نوسازی محیط کارگاه، اجاره یک محل اضافی و خرید ابزار لازم برای تولید استفاده کردیم.»

کاریابی برای افرادی که دارای معلولیت هستند در گرجستان بسیار دشوار است. این امر شرکت «داداری» را تقریبا به یک استثناء تبدیل کرده است.

شرکت «داداری» هم اکنون محصولات خود را به شکل اینترنتی در آلمان عرضه می کند اما امیدوار است با رعایت بیشتر معیارهای اتحادیه اروپا از سوی گرجستان بتواند فعالیت خود را گسترش دهد.

آرشیل گوبجیسویلی می گوید: «برنامه ما گسترش تولیدمان است تا با شرکت های اروپایی تماس برقرار کنیم و ارائه خدماتمان را به شرکت های موفق پیشنهاد کنیم. این امر به ما این فرصت را می دهد تا افراد بیشتری را استخدام کنیم و جنبه اجتماعی کارمان در شرکت را تقویت کنیم.»

بانک کردو با برنامه بانک سرمایه گذاری اروپا به چند شرکت کوچک کمک می کند؟

نانا توغوشی، یکی از مدیران بانک کردو می گوید: «از زمان آغاز این برنامه در سال جاری، تاکنون از پنج هزار شرکت حمایت کرده ایم که مدیر نیمی از آنها از زنان هستند و ۷۰ درصد هم کشاورز هستند.»

وی می افزاید: «علاقمندان می توانند به مراکز خدمات رسانی ما در سراسر کشور و یا بر روی اینترنت مراجعه کنند. مهمترین نکته این است که ما خدمات مشاوره به کسب و کارهای نوظهور و کارآفرینان روستایی ارائه می کنیم.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

بنگاه‌های تجاری، برندگان تقویت طرح صندوق سرمایه‌گذاری راهبردی اروپا؟

صندوقهای سرمایه گذاری اروپا و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی