گردشگری تجاری در سرزمین آفتاب

گردشگری تجاری در سرزمین آفتاب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ژاپن، سرزمین معابد و افسانه‌های با مناظر خیره‌کننده و تفریحگاه‌های منحصر به‌فرد تنها مقصد گردشگری برای کسانی نیست که می‌خواهند به دور از هیاهو و استرس روزمره، آرامش و آسایش را تجربه کنند. تفریحگاه‌های سرزمین آفتاب با چشمه‌های آب گرم میزبان کنفرانس‌ها و کنگره‌های جهانی است.

آگهی

رنگ‌های پاییزی کشور آفتاب، مناظر طبیعی زیبا و ظرافت فرهنگی، هر کسی را که پا به ژاپن بگذارد محسور و مجذوب می‌کند. این کشور نه تنها یکی از مقاصد جذاب گردشگری است، بلکه بهترین محل برای برگزاری جلسات و کنفرانس بین‌المللی به شمار می‌آید.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

کار جدی و سنگین در بهشتی روی زمین

 تفریحگاه چشمه‌های آب گرم که مانند قطعه‌‌ای از بهشت است، در ژاپن میزبان کنفرانس‌های بین‌المللی نیز هست.  

 در جزیره یاماگاتا که دارای منشاء آتشفشانی است بیش از ۳۰۰۰ چشمه‌ آب گرم وجود دارد. اینجا نه تنها می‌توانید از مناظر طبیعی لذت ببرید بلکه در مسافرخانه‌های سنتی ژاپنی تجربه‌ای منحصر به‌فرد خواهید داشت. 

هتلهایی که در تفریحگاههای چشمه آب گرم «اونسن» قرادر دارد به «ریوکان» معروف است که با معماری ژاپنی ساخته شده است. 

در زبان ژاپنی به حمام‌کردن در چشمه‌های آب گرم «اونسن»‌می‌گویند. این کشور پر است از کوه‌های آتشفشانی به همین دلیل هم در چشمه‌های آب گرم در بیشتر نقاط سرزمین آفتاب وجود دارد و آب‌تنی کردن در آن‌ها بخشی از فرهنگ و سنت ژاپنی به‌شمار می‌آید. 

یکی از ریوکان‌‌های جزیره «یاماگاتا» موسوم به MICE ONSEN میزبان یک کنفرانس بین‌المللی است.

تاکاشی آبه، مدیر این هتل می‌گوید: «قیمت و امکانات هتلهای اونسن شبیه امکانات و قیمت مکانهای برگزاری کنفراس است. برگزارکنندگان سمینارها و کنفرانسها نیز سعی می‌کنند پیشنهادهایشان برای شرکت کنندگان خارجی در کنفرانسها جذاب باشد.»

آرامش و آسایش به سبک ژاپنی بعد از استرس یک روز کاری سنگین

ریوکان MICE ONSEN در یاماگاتا به مدت سه روز میزبان یک کنگره جهانی پزشکی است که ۳۵۰ شرکت‌کننده دارد. 

 برگزارکنندگان این کنفرانس توانسته‌اند سنت ژاپنی حمام گرفتن در چشمه‌های آب گرم را با کار ترکیب کنند.  

گراهام، یکی از شرکت‌کنندگان از بریتانیا به اینجا آمده است. بعد از یک روز کاری سنگین، طبق سنت ژاپن «یوکاتا»‌ به تن کرده و خود را برای استراحت آماده می‌کند.

او می‌گوید:‌ «در اینجا پایان روز می‌توانید استراحت کنید. بعید می‌دانم هیچ‌جای دیگری بتوانید همان احساس آرامشی را بکنید که این حمام‌های آب گرم به شما می‌دهند. این پایانی خوب برای یک روز کاری است.»

بیشتر بخوانید:‌

تاثیر آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم روی سلامتی و تندرستی

اما هدف تنها احساس آرامش نیست بلکه این آب‌های آتشفشانی برای سلامتی نیز مفید است. توشیکو ناکامورا، یکی از پزشکانی که در این نشست پزشکی شرکت کرده است، اینگونه توضیح می‌دهد: «آب این چشمه‌ها خیلی گرم هستند در نتیجه رگ‌ها باز می‌شند و شما هم احساس آرامش می‌کنید. در اونسن مواد معدنی مثل گوگرد و نمک و دیگر مواد مفید فراوان است. بهترین خصوصیت این آب‌ دمای آن است که حدود ۳۸ درجه و هم دمای بدن است که بهتر از آب خیلی داغ هست.» 

غذای خوب و سالم یکی دیگر از نکات مثبت تفرجگاه‌های «اونسن» است. رستوران‌های سنتی در اینجا انواع مختلف غذاهایی را که به دقت آماده می‌شود و نوشیدنی سنتی ساکی را که از برنج گرفته می‌شود به مشتریان ارائه می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نرم‌افزار ترجمه همزمان برای کنفرانس‌های بین‌المللی

به توکیو سفر می‌کنیم تا با نرم‌افزار جدیدی آشنا شویم که ترجمهٔ‌ هم‌زمان می‌کند. یافتن مترجم یا قراردادن اتاقک‌های مخصوص ترجمهٔ هم‌زمان در مکانی تفریحی آسان نیست. پروفسور ایساهارا ابزار قدرتمندی به وجود آورده است که کار ترجمه در کنفرانس‌ها را آسان کند.

هیروشی ایساهارا، استاد دانشگاه تویوهاشی می‌گوید:‌ «پژوهش در ترجمه‌ٔ ماشینی، تاریخ طولانی دارد اما عملکرد این فناوری تا ۳ سال پیش قابل‌قبول نبود تا این‌که سیستم شبکه‌های عصبی برای آن به کار گرفته شد. این سیستم هر چه را می‌گوییم به متن مکتوب تبدیل کرده و متن را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند.»

آگهی

به لطف هوش مصنوعی می‌توان سخرانی‌های کنفرانس را به زبان‌های دیگر در زمان واقعی ترجمه کرد. شرکت مایکروسافت، سازنده این فناوری به همراه شورای ترجمه ژاپن و دانشگاه تویوهاشی تلاش می‌کنند این فناوری را بهتر کنند تا امکان گفتگو‌های بیشتر فراهم شود.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

ماجراجویی در ژاپن؛ جزایر شیکوکو و جاذبه گردشگری مذهبی

کارت پستال از ژاپن؛ مسیرهای زیارتی «کومانو کودو»