استادان زمان در نمایشگاه لوکس‎ترین ساعت‎های جهان در ژنو

استادان زمان در نمایشگاه لوکس‎ترین ساعت‎های جهان در ژنو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایشگاه بین المللی ساعتهای لوکس میزبان آخرین مدلهای ساعتهای مچی با طراحی مدرن و خلاقانه است.

آگهی

امسال نیز مثل هر سال شهر ژنو در سوییس میزبان «نمایشگاه بین المللی ساعت های لوکس» بود. ساعتهای هوشمند یکی از رقبای سرسخت بازار ساعتهای لوکس به شمار می آیند.

بیست و هشتمین دوره «نمایشگاه بین المللی ساعت های لوکس» در شهر ژنو برگزار شد. در این نمایشگاه آخرین مدلهای مدرن و خلاقانه ساعتهای مچی از برندهای معروف، از جمله کارتیه (Cartier)، ون کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels)، بوم اند مرسیه (Baume & Mercier) در این نمایشگاه ارائه شد.

«نمایشگاه بین المللی ساعت های لوکس» از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۸ (۲۵ الی ۲۹ دیماه ۱۳۹۵) برگزار شد. برای دومین سال متوالی، درهای نمایشگاه در آخرین روز به روی عموم باز است.

فابین لوپو، مدیر «نمایشگاه بین المللی ساعت های لوکس» می گوید: «از دو سال پیش با یک دره تثبیت و کاهش رشد روبرو بودیم. سال گذشته صادارت ساعتهای سوییسی سه الی سه ونیم درصد افزایش داشت. امسال هم نیز همین روال ادامه خواهد داشت.»

Une publication partagée par Alexander Gutierrez Diaz (@alexandergutierrez_diaz) le 19 Janv. 2018 à 7 :38 PST

حضور هرمس برای اولین بار در «نمایشگاه بین المللی ساعتهای لوکس»

امسال یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت بین المللی ساعتهای لوکس شافهوازن است. به همین مناسبت، مجموعه ای از ساعتهایی قدیمی این شرکت سوییسی-آمریکایی در «نمایشگاه بین المللی ساعتهای لوکس» به نمایش گذاشته شد.

کریستف گرنگر-هر، مدیر عامل شرکت در باره تاریخچه تاسیس شرکت می گوید: «داستان ما با یک ساعت ساز آمریکایی و مهندسی شروع شد که از بوستون به سوییس آمده بوده تا در ساخت ساعت، تکنولوژی صنعتی آمریکایی و سویسسی را با هم ترکیب کند. مهمترین شیء این نمایشگاه یک ماشین زمان است که تمام دوره ها و داستانهای مربوط به تاریخ شرکت ساعتهای لوکس شفوزان را بهم پیوند می دهد.»

مارک هرمس برای اولین بار در این رویداد مهم حضور داشت. این مارک لوکس در آخرین دوره نمایشگاه بین المللی ساعت و جواهر بازل شرکت نکرده بود.

لوران دورده، مدیر عامل ساعتهای هرمس می گوید: «حضور ما در نمایشگاه بین المللی ساعت های لوکس در ژنو، نقطه اوجی برای ما و به رسمیت شناختن کارها و فعالیتهای ما طی ۱۵ سال گذشته است. طی۱۵ سال گذشته، ما با ۳۰۰ کارمند یک قطب واقعی در ساخت ساعت در سوییس بودیم.»

Une publication partagée par IWC Schaffhausen (@iwcwatches) le 15 Janv. 2018 à 2 :04 PST

رقابت ساعتهای لوکس با ساعتهای هوشمند

از چند سال گذشته خاطر بازار ساعتهای مچی لوکس باید با ساعتهای هوشمند رقابت کند. البته نسل جدید ساعت های هوشمند هنوز نتوانسته ساعتهای لوکس را از میان به در کند و این ساعتها همچنان مشتریان خود را دارند.

نیکولا بوس، مدیرعامل «ون کلیف اند ارپلز» می گوید: «یک ساعت مچی قرار نیست فقط زمان را نشان بدهد. برای اینکه بدانیم ساعت چند است، راههای دیگری هم هست و مجبور نیستیم ساعت مچی به دست کنیم. در نتیجه ساعت سازی سنتی به نوعی لذت بردن از چیزهایی است فقط کاربردی نیستند.»

از نظر مدیر عامل ساعتهای هرمس، ساعت هوشمند رقیب ساعتهای لوکس نیست زیرا هر کدام کاربرد خودش را دارد. او می گوید: «ممکن است طی روز از یک ساعت هوشمند به دلایل مختلف استفاده کنیم. اما وقتی می خواهید طعم شیک بودن را بچشید، با ساعتتان رابطه ای صمیمی داشته باشید، یا فقط حس خوب و متفاوتی را تجربه کنید، ظرافت ساعت برایتان مهم تر می شود. من اصلا نگران نیستم و فکر می کنم هم ساعت هوشمند و هم ساعت لوکس جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.»

ظرافت، صبر و حوصله راز ساعت سازی لوکس

پشت هر ساعت هوشمند هم سالها مطالعه علمی، خلاقیت و کار بسیار ظریف و دقیق نهفته است. همانطور که مدیر «نمایشگاه ساعتهای لوکس مچی» ژنو می گوید در همه اینها هم مهارتهای انسانی دخیل است. وی می افزاید: «در ساعت سازی و بویژه در ساعت سازی لوکس، بیش از ۴۰ شغل و حرفه داریم که اغلب به مهارتهای هنری مربوط است. در نتیجه در ساعت سازی سنتی به هنرمندی نیاز داریم که از هم مهارتهای سنتی برخوردار باشد و هم با فناوریهای جدید و مدرن آشنا باشد.»

ساعت سازان با ظرافت، خلاقیت، و صبر و حوصله استاد زمان خود هستند.

All this year’s #sihh2018 releases in one place. https://t.co/54oynrqBSW

— HODINKEE (@HODINKEE) January 15, 2018

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«امید به هیچ»؛ هنر و سیاست در موزه طراحی لندن

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت