یونان؛ گنجهای پنهان استان مقدونیه شرقی و تراکیه

یونان؛ گنجهای پنهان استان مقدونیه شرقی و تراکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان، بناهای تاریخی دارد که گردشگران را مجذوب می کند

آگهی

استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان، در مرز ترکیه و بلغارستان واقع شده است. این منطقه محل تلاقی فرهنگهای مختلف، و نمونه واقعی همزیستی مسالمت آمیز بین دو دین متفاوت است. در اینجا می توان کلیساهای مذهب ارتودوکس یونانی را دیوار به دیوار مساجد اقلیت مسلمان دید. بناهای تاریخی و مناظر خیره کننده این منطقه در دل دریا و کوه گردشگران را مجذوب می کند. فاصله بین شهرها کوتاه است. در نتیجه گردشگران به راحتی می توانند از یک شهر به شهر دیگر بروند و در مراسم مختلف فرهنگی شرکت کنند و محصولات و غذاهای سنتی را بچشند.

استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان در دل کوه و دریا واقع شده است. جزایر تاسوس وساموثراکی نمونه ای از زیباییهای طبیعی در اینجاست. استخرهای طبیعی در اینجا مشهورند. به آنها «واتِرس» می گویند. این استخرهای طبیعی و سنگی و آبهای فیروزه ای رنگش یکی از جاذبه های گردشگری در اینجاست.

جزیره ساموثراکی همچنین زادگاه تندیس نیکه موسوم به «پیروزی بالدار ساموتراس» است، تندیسی مرمرین و بی سر از نیکه الههٔ پیروزی درافسانه های یونان باستان که قدمتش به دو قرن بیش از میلاد مسیح باز می گردد. این تندیس در قرن نوزدهم در این جزیره کشف شد و اکنون در موزه لوور در پاریس نگهداری می شود.

زوئه میتساکاکی، باستان شناس می گوید: «تندیس نیکه یا “پیروزی بالدار ساموتراس” در سال ۱۸۶۳ میلادی در «معبد خدایان بزرگ» کشف شد. مردم محلی امیدوارند که این مجسمه [از لوور] به اینجا بازگردد. با این حال این منطقه همچنان برای محققان یونانی و خارجی جذاب است. هر سال حفاری های زیادی در اینجا صورت می گیرد و چیزهای جالبی کشف می شود.»

Explore the Sanctuary of the Great Gods on the Greek island of Samothrace https://t.co/DOOXDtWp59

— National Geographic (@NatGeo) February 12, 2017

دو شهر کومیتینی (Komotini) و الکساندروپولیس (Alexandroupolis) در استان مقدونیه شرقی و تراکیه، از دیگر اماکن دیدنی این منطقه هستند. فانوس دریایی شهر الکساندروپولیس یکی از جاذبه های این شهر است. شهر زانتی (Xanthi) هم با معماری کهن و ساختمانهای قدیمی بازدیدکنندگان را مجذوب می کند.

The city of Alexandroupoli & its landmark lighthouse rekindle memories of the past and awaken the beauty of today. pic.twitter.com/Bi0gC3gG4u

— Grecotel (@Grecotel) June 11, 2016

شهر کوموتینی برای قهوه اش معروف است. شهر زانتی هم شیرینی معروفی به نام «کاریوکا» (Cariocas) دارد، که نامش از آمریکای لاتین گرفته شده و به اهالی شهر ریو در برزیل اشاره می کند. در برزیل به کسی که اهل شهر ریو است، «کاریوکا» می گویند.

جیورجوس آرسنیس، شیرینی فروش درباره شیرینی «کاریوکا» می گوید: «موادی که در کاریوکا به کار می رود عبارتند از شکلات، پسته و بادام، کیک اسفنجی، یخ چینه یا لعاب روی شیرینی.

Xanthi to Attempt World's Biggest 'Carioca' Sweet #GuinnessRecordGWR</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Greece?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#Greece</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/food?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#food</a> <a href="https://t.co/oL0uC5m9D2">https://t.co/oL0uC5m9D2</a> <a href="https://t.co/8u9gjT1NNE">pic.twitter.com/8u9gjT1NNE</a></p>&mdash; Maria Theofanopoulou (mtheofanopoulou) March 30, 2016

در استان مقدونیه شرقی و تراکیه چندین مکان دیدنی در فاصله نزدیک به هم قرار دارند. با یک ساعت رانندگی می توان از تفریحگاه اسکی به ساحل و کنار دریا رفت.
رود نستوس محلی ایده آل برای کایاک سواری است.

شهر کاوالا هم به دلیل بندر و بناهای دوران عثمانی معروف است.

در فاصله ای نه چندان دور، یکی از مکان هایی را می بینیم که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد: سایت باستانی موسوم به «فیلیپی». سن پل، مبلغ مسیحی رسالتش برای تبلیغ مسیحیت در اروپا را از اینجا آغاز کرد.

یک راهنمای گردشگری می گوید: «مکان باستانی فیلیپی را فیلیپ دوم، پدر اسکندر کبیر، بنیان نهاده است. بسیاری از گردشگران، نه تنها از اروپا که از سراسر دنیا، به دیدار این مکان باستانی می آیند.»

گردشگران زیادی که از برزیل و کره به اینجا می آیند، به ندرت از غار آگیتیس دیدن می کنند. این غار به «معجزه طبیعت» مشهور است و در چند کیلومتری شمال این مکان واقع شده است.

این رودخانه از طولانی ترین رودخانه های درون غار دنیا محسوب می شود و طولش ۲۱ کیلومتراست. استالاگمیتهای عظیم آویخته از سقف که برخی به سطح آب بسیار نزدیک هستند، صحنه ای جادویی خلق می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه‌های عادی یونان به دعاوی خانوادگی مسلمانان رسیدگی می‌کنند

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت