برابری اجتماعی با توزیع کارآفرینی و نوآوری

برابری اجتماعی با توزیع کارآفرینی و نوآوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گسترده کردن امکانات اجتماعی برای ایجاد شرکتها و خلاقیت می توانند به کاهش نابرابری اجتماعی کمک کند.

گسترده کردن امکانات اجتماعی برای ایجاد شرکتها و خلاقیت می توانند به کاهش نابرابری اجتماعی کمک کند. الگوهای تجاری و همچنین خدمات و محصولات چنین پروژه هایی راهی برای خروج اقشار به حاشیه رانده شده از انزوای اجتماعی و اقتصادی است.

لینکهای مفید

در برنامه این هفته «دنیای تجارت» گزارشگر یورونیوز به محله مولنبک بروکسل رفته است. مولبنک، بخش محروم و منزوی شهر بروکسل، محل زندگی بسیاری از اقلیتهای نژادی و مذهبی و مهاجران است. حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ در فرانسه و بلژیک این محله را در کانون توجهات بین المللی قرار داد.

در این برنامه با ابراهیم، موسس مرکز «مولنگیک» گفتگو می کنیم. ابراهیم با اشاره به هدف این مرکز می گوید: «هدف اولیه مولنگیک دسترسی به فناوری، کارآفرینی و نوآوری برای همه است. بدون در نظر گرفتن مدرک یا سابقه تحصیلی، مهمترین نکته ایده و انگیزه کار آفرینی است.»

چارلز، دانشجوی رشته حقوق و یکی از کارآفرینان این مرکز است. او با همکاری دو دوست خود تصمیم گرفت یک پایگاه مجازی برای ثبت نام دانشجویان جویای کار موقت تاسیس کند. شرکتها نیازهای پرسنلی خود در رشته های مختلف را در این مرکز داده ثبت می کنند و سپس نیروهای ایده آل و واجد شرایط را از میان داوطلبان بر می گزینند. چارلز می گوید: «هدف ما تقویت مهارت کاریابی و ایجاد فرصت شغلی برای کمک به دانشجویان بود. دنبال زمینه مساعدی می گشتیم که مولینگیک را پیدا کردیم.»

چارلز پنج ماه پیش شرکت «اسکیلز» را تاسیس کرد که اکنون به سود آوری رسیده است. او می گوید مرکز «مولنگیک» در شکل گیری ایده های اولیه برای تاسیس شرکت و همچنین معرفی او به شبکه شرکتهای مشابه نقش مهمی داشته است. پروژه «مولنگیک» دو سال پیش آغاز بکار کرد و حال ۲۰۰ عضو شبکه، ۱۵ پروژه در حال اجرا و چهار شرکت دارد. چارلز با اشاره به اهداف کوتاه مدت خود می افزاید: «چهارصد دانشجو و ۲۵ شرکت داریم و هدفمان رسیدن به سه هزار دانشجو و۲۰۰ شرکت است.»

ابراهیم، موسس این مرکز یادآوری می کند که تجربه شخصی انگیزه تاسیس مرکز بوده است. او می گوید: «به تجربه خودم بر می گردد. من سیزده سالگی مدرسه را ول کردم و بیست سالگی کمی با کامپیوتر آشنا شدم. حال چهار شرکت و بیست کارمند دارم و می خواهم تجربه ام را به دیگران بدهم تا ببینند که امکانش واقعا برای همه وجود دارد.»

ابراهیم و جولی موسسان «مولنگیک» معتقدند هدف این شرکت چیزی فراتر از ارقام و آمار است. آنها با استقبال از افراد علاقمند به پیشرفت، به آنها مهارت و آموزش لازم را ارائه می دهند و انتظار دارند تا آنها نیز به نوبه خود داوطلبانه به افراد دیگر کمک کنند. مدرسه برنامه نویسی به مدرک یا تحصیلات قبلی نیاز دارد. «مولنگیک» اکنون از پشتیبانی دولت فدرال بلژیک و بخش خصوصی مانند گوگل و سامسونگ برخوردار شده است. ابراهیم می افزاید که به دلیل تقاضای زیاد، گام بعدی «مولنگیک» توسعه مدرسه برنامه نویسی است. او می گوید: «می خواهیم جوابگوی متقاضیان باشیم. پروژه دیگر، جمع آوری و جذب کمکهای مالی است. تامین بودجه برای استارت آپ های مولنگیک سخت است زیرا مدرک تحصیلی ندارند و اهل محله مولنبک هستند.»

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت یورونیوز مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟