بررسی نقش زنان آفریقا در آینده این قاره در مجمع «کران مونتانا»

بررسی نقش زنان آفریقا در آینده این قاره در مجمع «کران مونتانا»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخبگان جهان در دنیای سیاست، اقتصاد و امور مالی برای شرکت در سومین دوره از «مجمع کران مونتانا» در شهر داخله در صحرای غربی گرد هم آمدند.

آگهی

نخبگان جهان در دنیای سیاست، اقتصاد و امور مالی برای شرکت در سومین دوره از «مجمع کران مونتانا» در شهر داخله در صحرای غربی گرد هم آمدند. محور چالشهای این دوره از مجمع، آفریقای نوین در قرن بیست و یکم است. ثبات، انسجام و همبستگی برای توسعه پایدار برای قاره آفریقا.

بیست و هفتمین دوره از مجمع کران مونتانا بر آفریقا و همکاریهای «جنوب-جنوب» متمرکز است.

سی و شش شرکت کننده از کشور اروپایی،۲۷ شرکت کننده از ایالات متحده، ۴۴ شرکت کننده از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه و همچنین چهل سازمان بین المللی و منطقه ای در این مجمع که تا بیست و یکم مارس ادامه دارد شرکت کرده اند.

پیر امانوئل کیرن، رئیس مجمع کران مونتانا می گوید: «ما اینجا هستیم تا پتانسیل همکاریهای جنوب-جنوب را در آفریقای قرن بیست و یکم نشان دهیم. امسال از امنیت غذا و کشاورزی پایدار صحبت خواهیم کرد. مراکش در زمینه های گوناگونی توانسته شبکه ای از نخبگان را ساختاربندی کند تا برنامه توسعه را در سرزمینهای خود پیاده کند این مساله زمینه همکاریهایی بر اساس احترام متقابل و مبادلات برابر را فراهم می سازد.»

شرکت کنندگان این مجمع در این دوره توسعه آفریقا و بازگشایی مراکز جدید همکاری جنوب-جنوب را بررسی می کنند.

دکتر ابوبکر بوکولا سراکی، رئیس پارلمان نیجریه می گوید: «یازده درصد معاملات و تجارت آفریقا داخل کشورهای آفریقایی صورت می گیرد. این خیلی کم است. هدف ما باید افزایش این تجارت باشد. این رقم باید خیلی بالاتر از این باشد. تمرکز ما بطور جدی بر همین موضوع است. بیشتر جوامع تجاری باید به عقب باز گردند و بپرسند که چرا در آمریکا و اروپا بیشتر تجارت می کنند تا آفریقا.»

اولین موضوع بحث در نشست وزرای کشاورزی و اقتصاد، مساله تغییرات اقلیمی است. هدف اصلی این جلسه، بررسی عمیق در حوزه کشاورزی برای بالا بردن آگاهی جامعه بین المللی از چالشهای تغییرات آب و هوا در کشاورزی پایدار است.

حکیم الحیات، وزیر محیط زیست مراکش میگوید: «بسیاری از مردم آفریقا گرسنگی را تجربه می کنند. این برای قرن ما شرم آور است. در زمینه های تکنولوژی، آفریقایی ها کارهای بسیاری انجام داده اند. آفریقا باید مشکل آب و کشاورزی را نیز از میان بردارد.»

این مجمع به مشکلات بومی نیز توجه خاصی نشان داده است. از جمله آنها معضلات زنان آفریقا بود. شیخا سعد سالم الصباح، شاهزاده کویت و رئیس شورای زنان بازرگان عرب در اینمورد می گوید: «در مورد مشکلاتی که زنان عرب با آن مواجه هستند صحبت کردیم و فهمیدیم که زنان آفریقا نیز از همین مشکلات رنج می برند. فقر، عدم آموزش و بهداشت. ما باید از طریق آموزش و سرمایه گذاری در کشاورزی برای زنان آفریقایی راه حلی بیندیشیم.»

مجمع کران مونتانا به چهره های بین المللی بخاطر تلاشها و ابتکاراتشان مدال اهدا می کند. یکی از این افراد یایا بایام دیوف، رئیس انجمن مبارزه با قاچاق انسان در سنگال است. تنها پسر او ده سال پیش برای رفتن به اروپا خانه را ترک کرد. طبق گزارشها او در صحرا گم شد و جان خود را از دست داده است.

یایا بایام دیوف می گوید :«داستان من وقتی شروع شد که فرزندم را از دست دادم. زمانی که او با قایق دستساز، سنگال را ترک کرد تا برای زندگی بهتر به اسپانیا برود. این موضوع برای من انگیزه شد تا برای بالا بردن آگاهی جامعه و جوانان را در مورد خطرات این معضل تلاش کنم.»

Yayi Bayam Diouf received the Crans Montana Forum’s Gold Medal for her fight against irregular emigration in Senegal #CMF17pic.twitter.com/5TF01Xs76g

— Crans Montana Forum (@CransMontanaF) March 18, 2017

وون چاکاچاکا، موسس بنیاد پرنسس آفریقا می گوید: «می بینید که فرزندتان میخواهد کشور را ترک کند و به اروپا یا جای دیگر برود اما درها بسته شده اند. من از همه این مردم خواهش می کنم که درها را نبندید زیرا می دانید که آنها تنها بدنبال شانسی برای زندگی هستند. آنها کشور خود را رها نمی کنند. آنها بخاطر شرایط اینجا را ترک می کنند و نه بخاطر اینکه دلشان می خواهد.»

Thank you YvonneChakaX2</a> winner of the Forum’s Gold Medal for lending your voice at this year’s <a href="https://twitter.com/hashtag/CMF17?src=hash">#CMF17</a> Award Ceremony <a href="https://twitter.com/hashtag/Dakhla?src=hash">#Dakhla</a> <a href="https://t.co/vSur9izC66">pic.twitter.com/vSur9izC66</a></p>&mdash; Crans Montana Forum (CransMontanaF) March 18, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن