راز نقل و انتقالات بازرگانی موفقیت آمیز در اروپا

راز نقل و انتقالات بازرگانی موفقیت آمیز در اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هر سال در اروپا حدود هزاران شغل بدنبال مشکلات مربوط به انتقال شرکتهای تجاری کوچک و متوسط از بین می رود.

هر سال در اروپا حدود هزاران شغل بدنبال مشکلات مربوط به انتقال شرکتهای تجاری کوچک و متوسط از بین می رود. اما در بارسلون اسپانیا موسسه ای هست که به کارفرمایان و صاحبان شرکتها، برای عبور موفق از این مرحله دشوار کمک می کند. این موسسه جان تازه ای به صدها شرکت تجاری کوچک ومتوسط اروپایی دمیده و منجر به حفظ هزاران شغل شده است.

انتقال و واگذاری شرکتهای تجاری کوچک و متوسط در اروپا

  • هر سال حدود ۴۵۰هزار شرکت با بیش از دو میلیون کارمند به صاحبان جدید منتقل می شود. بیش از یک سوم این نقل و انتقال ها با موفقیت همراه نیست. یعنی هر سال در اروپا حدود ۱۵۰ هزار شرکت با ۶۰۰ هزار شغل از دست می رود
  • انتقال موفقیت آمیز هر شرکت به مالکان جدید به طور متوسط باعث حفظ ۵ شغل می شود. چنین شرکتهایی بخت بیشتری برای ادامه کارشان دارند، زیرا مشتریان، محصولات و عملکرد تثبیت شده و آزمایش شده ای دارند
  • موسسه «ریمپرسا» دربارسلون در کار نقل و انتقالهای تجاری به شرکت های کوچک در کاتالونیا یاری می رساند. از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون، این موسسه توانسته است ۱۲۰۰ انتقال تجاری را با موفقیت به انجام برسانند و بیش از ۳۶۰۰ شغل را نجات دهد
  • نقل وانتقالهای بازرگانی را که بودجه شان از محل برنامه موسوم به «کاسمه» اتحادیه اروپا تأمین می شود، موسسه «رمپرسا» هماهنگ می کند

لینکهای مفید

انتقال کسب و کار مرحله ای دشوار و مهم و اساسی در حیات شرکتهای تجاری کوچک و متوسط است. آلبرت کولومر مدیر موسسه موسوم به «ریمپِرِسا» در بارسلون است که کارفرمایان را در فرایند انتقال و واگذاری شرکتها همراهی و به آنها برای عبور موفق از این مرحله دشوار کمک می کند.

آلبرت کولومر، مدیر موسسه موسوم به «ریمپِرِسا» می گوید: «هر سال در اروپا حدود ۱۵ هزار کسب و کار و ۶۰۰ هزار شغل بدنبال انتقال و واگذاری شرکتها و مشکلات مربوط به آن از بین می رود.»

ادواردو از فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی صاحب شرکت مخابرات موسوم به «اکسپوکام» است. او این شرکت را با کمک موسسه انتقال و واگذاری شرکت در کاتالانیا خریده است. رافائل، صاحب پیشین این شرکت امروز در شرکت ادواردو مشغول به کار است.

ادواردا اولترا اورتی می گوید: «رافائل مثل پدرخوانده شرکت است. او تجربیات و اطلاعاتش درباره بازار را در اختیار من قرار داد و مشتری ها و خریدارهای بالقوه را به ما معرفی کرد. من برای اداره شرکت از دانش و تجارب ۳۵ ساله رافائل بهره بردم.»

رافائل آرکیمبو، مدیر سابق «اکسپوکام» می گوید: «حضور ادواردا مثل این است که خون تازه ای در رگهای شرکت جریان پیدا کرده است. او پیش زمینه کافی برای اداره این شرکت را دارد. من هم تمام کلیدها و راه حلهایی را که به درد توسعه شرکت می خورد، در اختیار او قرار دادم.»

واگذاری شرکت به ادواردو، به کارمند شرکت کمک کرد تا شغلشان را حفظ کنند. گردش مالی شرکت هم رو به افزایش است. از سوی دیگر تعداد مشتریان شرکت هم بیشتر شده و کمپانی های بزرگ در بارسلون از جمله شرکت تراموای هوایی با شرکت ادواردو شروع به کار کرده اند.

موسسه «ریمپرسا» کمک زیادی به بقای این شرکت کرده است.

ادواردا اولترا اورتی می گوید: «موسسه “ریمپرسا” به من کمک کرد تا از همان ابتدای امر بطور مرتب با رافائل در تماس باشم. ما هم تجارب و دانش خود درباره توان رقابت را با یکدیگر مبادله کردیم. در واقع واگذاری شرکت به من فقط منحصر به امضای یک قرارداد نبود، و چیزهای زیادی در این میان رد و بدل شد.»

آلبرت کولومر در اینباره می گوید: «ما توانستیم بازاری برای خرید و فروش شرکتهای تجاری کوچک و متوسط ایجاد کنیم. این بازار بصورت مجازی و واقعی در کاتلان و اسپانیا کار می کند. می خواهیم فعالیتهایمان را در ۱۵ کشور دیگر اروپایی هم گسترش بدهیم.

موسسه «ریمپرسا» در واقع پلتفورمی دیجیتال با حضور کارشناسان است که دوره های آموزشی ویژه خرید و فروش شرکت برای کارفرمایان برگزار می کند.

«ریم پره سا» از زمان آغاز فعالیت خود در سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۱۲۰۰ شرکت را در فرایند انتقال و واگذاری همراهی کرده و باعث حفظ ۳۶۰۰ شغل شده است.

آلبرت کولومر می گوید: «طبق بررسی های ما، نقل و انتقال شرکت به مراتب ساده تر از این است که از صفر شروع کنید. چون در واقع بازار و ابزار لازم را در اختیار دارید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟