استخراج نفت و رشد زیر ساختها در ماداگاسکار

استخراج نفت و رشد زیر ساختها در ماداگاسکار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میزان ذخیره نفت در غرب ماداگاسکار بالاست و تنها در این منطقه میزان آن حدود ۲ میلیارد بشکه تخمین زده می شود.

آگهی

میزان ذخیره نفت در غرب ماداگاسکار بالاست و تنها در این منطقه میزان آن حدود ۲ میلیارد بشکه تخمین زده می شود. نفت استخراجی از نوع سنگین با چگالی بسیار بالاست.

اِمبولا آندریامالالا، مهندس شرکت نفتی ماداگاسکار می گوید: « نفتی که در تیمیرورو استخراج می شود از نوع نفت سنگین است. در حال حاضر، ۱۶۰ هزار بشکه نفت استخراج شده داریم.»

جان کلاوسن، مدیر عامل شرکت نفت ماداگاسکار می گوید: «این نفت بسیار خوبی برای تامین انرژی ماداگاسکار است. بزودی بخشی از این نفت صرف سوخت و تولید برق می شود. امیدواریم که بتوانیم دیگر سوختهای صنعتی را از آن بگیریم.»

بخش خصوصی در این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. کارکنان اهل ماداگاسکار هستند. از سوی دیگر، راه اندازی این پروژه ساخت مدرسه و مراکز درمانی را در ناحیه همراه داشته است. بخشی از این نفت به پایتخت ماداگاسکار فرستاده می شود تا از آن در تولید برق استفاده شود.

مدیر عامل شرکت نفت ماداگاسکار درباره نحوه انتقال نفت می گوید: «نفت را از طریق جاده جابجا می کنیم. این فرصتی برای کمک به رشد زیر ساختهاست. بخشی از این کار توسط کامیونهای ما انجام می شود. با اینحال در کنار دیگر حوزه های در حال توسعه، برای ارتقا زیر ساختها فرصتهای خوبی وجود خواهد داشت.»

در همین حال امکان سرمایه گذاریهای تازه ای در این زمینه نیز وجود دارد. برای نمونه، احداث خط لوله و یا راه اندازی یک بندر در غرب ماداگاسکار مطرح است. رشد اینگونه مراکز می تواند باعث توسعه کل اقتصاد کشور شود.

در سالهای گذشته تحقیقات زیادی صورت گرفته است. اکنون می دانیم ماداگاسکار ۵ حوضچه رسوبی با قابلیت بالای هیدروکربن را دارد. همچنین باید به میدان بزرگ گاز طبیعی در جنوب اشاره کرد که به تازگی کشف شده است. مخازن نفتی تازه ای نیز به ثبت رسیده است.

برای جذب سرمایه، دولت وعده اصلاح قوانین نفتی را داده است. همچنین برای توسعه تحقیقات دولت تصمیم دارد شرکتها را در هنگام عملیات اکتشافی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کند.

مقامهای دولتی ماداگاسکار می گویند در سال آینده، این کشور ۴۰ میدان نفتی در خشکی و ۳ تا ۴ میدان نفتی در دریا را برای سرمایه گذاری بین المللی پیشنهاد خواهد کرد.

هدف این سرمایه گذاریها بهره برداری از منابع زیر زمینی، بالا بردن رشد اقتصادی و تولید انرژی کافی در ماداگاسکار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

قوانین تازه در دُبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور

تحولات عرصه فناوری نوین؛ دُبی برای پیشتازی در متاورس خیز برداشته است