«نبض تجارت»: بررسی بحران بی سابقه در صنعت خودرو

«نبض تجارت»: بررسی بحران بی سابقه در صنعت خودرو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفت ماه پیش دنیای اتومبیل با یکی از بزرگترین رسوایی های تاریخ خود مواجه شد. در ماه سپتامبر گذشته مقامات آمریکایی انگشت اتهام را به سوی کمپانی فولکس

آگهی

هفت ماه پیش دنیای اتومبیل با یکی از بزرگترین رسوایی های تاریخ خود مواجه شد. در ماه سپتامبر گذشته مقامات آمریکایی انگشت اتهام را به سوی کمپانی فولکس واگن نشانه رفتند.

این شرکت آلمانی متهم است در خودروهای گازوئیلی خود نرم افزارهایی تعبیه کرده که در تستهای میزان آلایندگی هوا اختلال ایجاد می کند. بدنبال آن اعلام شد در ۱۱ میلیون دستگاه خودروی ساخت این کمپانی از این نرم افزارها استفاده شده است. انتشار این خبر میلیاردها دلار از ارزش بورسی فولکس واگن کاست. همچنین مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت نیز کنار رفت.

این رسوایی موجب شد در سراسر دنیا تحقیقاتی درباره رویه تولیدکنندگان بزرگ خودرو آغاز شود. بعنوان مثال در آلمان مقامات فدرال بخش حمل و نقل ۵۳ مدل خودرو را مورد آزمایش قرار دادند. در این تستها مشخص شد که برای حفاظت از موتور کارکرد سیستم تنظیم میزان آلایندگی پس از بالارفتن درجه حرارت از حدی مشخص متوقف می شود. استفاده از این سیستم قانونی است اما تنظیم و مشخص کردن درجه حرارت در مدلهای مختلف تفاوت دارد. در این بین ۵ شرکت تولیدکننده اتومبیل موافقت خود را برای فراخوان خوروها اعلام کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۶۷ درصدی فروش املاک و مستغلات در دُبی طی یکسال گذشته

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه «سیتی اسکیپ» در دبی همزمان با رونق بازار مسکن

دبی؛ افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه «بازار سفر عربی»