منطقه مارونوچی در توکیو یکی از زنده ترین محله های تجاری جهان

منطقه مارونوچی در توکیو یکی از زنده ترین محله های تجاری جهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مارونوچی قلب تجاری توکیو است. در قسمت دوم برنامه «هدف» به این منطقه و دو حوزه مجاورش اوتاماچی و یوراکوشو رفته ایم تا با نحوه کار شرکت های خارجی در

آگهی

مارونوچی قلب تجاری توکیو است. در قسمت دوم برنامه «هدف» به این منطقه و دو حوزه مجاورش اوتاماچی و یوراکوشو رفته ایم تا با نحوه کار شرکت های خارجی در این منطقه آشنا شویم.

با جان مدیر یک شرکت ژاپنی که شریک یک شرکت اروپایی است، دیدار کرده ایم. تخصص آنها توسعه بازارهای مرتبط با مبردهای (سرد کننده ها) طبیعی است. (در دهه های اخیر، مسائل زیست محیطی مرتبط با گازهای گلخانه ای و تخریب لایه ازن سبب شده است تا تلاش های گسترده ای به منظور یافتن جایگزینهای مناسب، برای مبردهای مصنوعی فعلی، صورت پذیرد. مبردهای طبیعی به علت سازگاری با محیط ز یست، در دسترس و ارزان بودن و خواص مناسب ترموفیزیکی، شانس مطرح شدن در آینده صنعت تبرید را دارند.)

جان یکی از شرکای خود را که تازه از بروکسل رسیده دیدار می کند. آنها در حال آماده کردن یک قرارداد بزرگ درباره مبردهای طبیعی است، جان بزرگترین بازیگر این حوزه تجاری را دعوت کرده است و بی دلیل نیست که او این ملاقات را در این منطقه از توکیو برگزار می کند.

جان دوسک، مدیر توسعه تجاری شرکت «شکو» ژاپن می گوید: «مارونوچی یکی از شناخته شده ترین مارک ها در توکیو و در ژاپن است. هر جا اسم مارونوچی را ببرید همه می شناسند. این برند کمک می کند که شما اعتبار شرکت کوچک تان را بالا ببرید.»

این قرار داد برای جان خیلی اهمیت داشت. ۸ ماه است که او برای این رخ دادن این رویداد تلاش کرده و ۲۰۰ نفر به فراخوان او پاسخ داده اند.

جان دوسک می افزاید: «بطور کلی فکر می کنم که روز خیلی موفقی بود و بازخوردهایی که از مشتریان و نمایندگی هایمان دریافت کرده ایم تاکنون خیلی مثبت بوده است. من واقعا خیلی خوشحالم.»

به نظر می رسد دیگر شرکا، همانند مدیر عامل پاناسونیک نیز حس مشابهی دارند. یاسویوکی توشیا، مدیر عامل شرکت پاناسونیک می گوید: «مشترهای ژاپنی و البته اروپایی، آمریکایی و آسیایی به اینجا می آیند، همه اینجا جمع می شوند. این منطقه یک فرصت فوق العاده برای نمایش محصولات ماست و برای همین ما اینجا هستیم.»

شرکت جان سه سال است که در توکیو تاسیس شده است. جان شرکت اش را با کمک یک شرکت محلی راه اندازی کرد که یک فضای کاری فوق العاده کاربردی را برایش طراحی کرد که برای کار ۵۰۰ نفر مناسب است.

به ملاقات نائوتو ایبا می رویم، کسی که که حرفه اش آماده کردن تمهیداتی برای شرکت های ژاپنی و خارجی است تا در بهترین شرایط در این منطقه مستقر شوند.

نائوتو ایبا رئیس شورای توسعه و مدیریت مناطق مارونوچی، اوتاماچی و یوراکوشو می گوید: «گاهی یافتن شرکای مناسب در اینجا کار سختی است. بهمین دلیل ما شبکه ای برای تبادل اطلاعات میان شرکت ها ایجاد کرده ایم.»

در منطقه مارونوچی چهار هزار شرکت بزرگ و کوچک وجود دارد و ۹۲ شرکت به تنهایی ده درصد تولید ناخالص ملی سالانه ژاپن را تولید می کنند. هیچ منطقه ای در ژاپن مانند منطقه مارونوچی شرکت ها و کارآفرین ها را به خود جذب نکرده است والبته باید گفت این منطقه تنها به شرکت های بزرگ تعلق ندارد و شرکت های کوچک نیز سهم مناسبی در اینجا دارند.

نائوتو ایبا می افزاید: «ما خون تازه ای به این منطقه تزریق می کنیم. در حال حاضر از شرکت های تازه تاسیس استقبال می کنیم که وجودشان در کنار شرکت های بزرگ باعت هم افزایی می شود.»

مارونوچی و دو منطقه مجاورش اوتاماچی و یوراکوشو همچنان در حال رشد و توسعه اند و هدف سیاستگذاران این منطقه این است که کارآفرینانی از تمام جهان را به اینجا بکشانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

قوانین تازه در دُبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور

تحولات عرصه فناوری نوین؛ دُبی برای پیشتازی در متاورس خیز برداشته است