استفاده از «فناوریهای کلیدی» برای تحول در شرکتهای تجاری کوچک و متوسط در اروپا

استفاده از «فناوریهای کلیدی» برای تحول در شرکتهای تجاری کوچک و متوسط در اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه صنعتی-تحقیقاتی دانشگاه «وارویک» در کاونتری، به شرکتهای تجاری کوچک و متوسط صنعتی کمک می شود تا با استفاده از «فناوریهای کلیدی»، یعنی شش گروه میکرو و نانوالکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری صنعتی، م

فناوریهای کلیدی (Key Enabling Technologies) اساس نوآوری در محصولات زمینه گسترده ای از صنایع مختلف است. این فناوریها، ابزار اصلی در مدرن کردن شالوده صنعت و به بار آوردن صنایع جدید و گسترش اقتصاد سبز دراروپاست.

فناوریهای کلیدی، شش گروه میکرو و نانوالکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری صنعتی، مواد پیشرفته، فوتونیک، فناوریهای پیشرفته ساخت را در برمی گیرد. کشورهای پیشرو در خلق اقتصادهای پیشرفته و تداوم پذیر، کشورهایی هستند که از این فناوریها بیشترین بهره را می گیرند.

فناوریهای کلیدی بخشی از اولویتهای سیاست گذاری صنعتی در اروپاست و در حال حاضر، حدود بیست درصد محصولات در اروپا بر اساس این “فناوریهای کلیدی” تولید می شود.

درباره «فناوریهای کلیدی»

  • «فناوریهای کلیدی» شش گروه میکرو و نانوالکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری صنعتی، مواد پیشرفته، فوتونیک، و فناوری های پیشرفته ی ساخت را در برمی گیرد
  • محصولاتی که بر اساس «فناوریهای کلیدی» تولید می شود ۱۹ درصد کل تولیدات اروپاست و سه میلیون و سیصد هزار شغل معادل با ۱۱ درصد کل مشاغل در اروپا به این تولیدات وابسته است
  • «فناوریهای کلیدی» به شرکت های تولیدی امکان می دهد که محصولات پیشرفته تولید، و فرآیند های تولیدی و خدمات نوین ابداع کنند و به این ترتیب توان رقابت خود در بازار را بیشتر کنند

لینکهای مفید

گروه صنعتی-تحقیقاتی در دانشگاه وارویک در کاونتری در بریتانیا که هدفش انجام پژوهش، آموزش و انتقال دانش در مهندسی و فن آوری است، به شرکتهای تجاری کوچک و متوسط صنعتی کمک می کند تا با استفاده از “فناوریهای کلیدی“، محصولات جدید و فرایندهای نوین تولید محصول را توسعه دهند.

پل میلن، یکی از ستونهای این ساختار جدید در دانشگاه است که به شرکتهای تجاری کوچک و متوسط صنعتی کمک می کند با استفاده از “فناوری های کلیدی” محصولات جدید و همچنین فرآیندهای تولید نوین را طراحی و پیاده کنند. وی درباره دستاوردهای استفاده از “فناوریهای کلیدی” در بخش صنعت در کاونتری می گوید: «با این فناوریها به ۲۰۶ شرکت کمک کرده ایم و توانستیم به حفظ و ایجاد ۲۳۹ شغل در اقتصاد محلی کمک کنیم.»

کارخانه آوتینز یکی از شرکتهایی است که با دانشگاه وارویک در این زمینه همکاری می کند. محصول این عایق صوتی و گرمایی برای خودرو است. این کارخانه از دو سال پیش، کار با گروه تحقیقاتی دانشگاه واوریک را شروع کرده و از آن موقع توانسته است با استفاده از ابزار دیجیتال تحولی در فرآیند تولید محصول این کارخانه ایجاد و سری جدیدی از محصولات را تولید کند.

پل میلن در این باره می گوید: «بله توانستیم با استفاده از این اپلیکیشن تلفن هوشمند که کار کردن با آن خیلی ساده است مطمئن شویم که قطعات درست برچسپ بخورند و اشتباه در نقل و انتقال آنها کمتر شود.» پل واکر، مدیر “آوتینز” می گوید: «مشکل شرکتهای تجاری کوچک و متوسط این است معمولا در آنها بخش تحقیقات وجود ندارد، بخشی که بتواند به تمام نقاط دنیا سر بزند و از آخرین و بهترین پیشرفتها با خبر شود. گروه پژوهشی دانشگاه وارویک در را به روی تمام این فناوریها می گشاید. در نتیجه با اطلاعاتی که در باره ما و درباره نیازهای ما دارند به ما کمک می کنند که روشها و ابزاری را انتخاب کنیم که به توسعه محصول و ورود آن به بازار مربوط می شود، و وضع ما را بهتر می کند.»

از زمانی که شرکت “آوتینز” همکاری با گروه صنعتی-تحقیقاتی وارویک را شروع کرده، چرخهای کارخانه ۲۴ ساعت شبانه روز می چرخد. همچنین شرکت توانسته فعالیت خود را به بخش ساختمان هم گسترش دهد، و شعبه های در آلمان، سوئد و هند تاسیس کند. پل واکر می گوید که میزان فروش سالانه از ۵ الی ۷ میلیون، سال گذشته به ۲۵ میلیون در سال رسید. وی می افزاید که مسئولان شرکت قصد دارند این میزان را هم دو برابر کنند.

گروه صنعتی- تحقیقاتی دانشگاه وارویک که از بودجه های اتحادیه اروپا بهره می برد، با کمک کارآموزان، فعالیتهای متعدد تحقیقاتی و برگزاری همایشها، دسترسی شرکتهای کوچک و متوسط به فناوریهای کلیدی را فراهم می کند.

همکاری شرکت “آوتینز” با دانشگاه وارویک در بریتانیا یکی از نمونه های استفاده از فناوریهای کلیدی در بخش صنعت در اروپاست. پل میلن می گوید که کارآفرینان از سراسر اروپا می توانند از این فناوری ها بهره ببرند. وی می افزاید: «ما (گروه تحقیقاتی دانشگاه وارویک) یکی از ۱۸۷ مرکزی است که در سراسر اروپا برای حمایت از شرکتهای کوچک در زمینه فناوری های کلیدی به وجود آمده است.»

==

مراکز دسترسی به «فناوریهای کلیدی» در اروپا

==

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت‌های خوشه‌ای اروپایی که بر اساس مدل اقتصاد دورانی کار می‌کنند

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند