توکیو، کلانشهری با اهداف بلندپروازانه

توکیو، کلانشهری با اهداف بلندپروازانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تولید ناخالص داخلی کلانشهر توکیو با ۳۷ میلیون نفر جمعیت، برابر تولید ناخالص داخلی کل مکزیک است. پایتخت ژاپن که قرار است میزبان بازی ها ی المپیک ۲۰۲۰

آگهی

تولید ناخالص داخلی کلانشهر توکیو با ۳۷ میلیون نفر جمعیت، برابر تولید ناخالص داخلی کل مکزیک است. پایتخت ژاپن که قرار است میزبان بازی ها ی المپیک ۲۰۲۰ هم باشد، آرزوهای بلندپروازانه ای در سر دارد: این شهر می خواهد از نیویورک، لندن، هنگ کنگ و سنگاپور پیشی گرفته و به بزرگ ترین قطب اقتصادی جهان تبدیل شود.

طی سالهای گذشته، ده ها ناحیه اقتصادی ویژه در توکیو ایجاد شده است.هدف این است که محیطی مناسب برای شرکتهای بین المللی به وجود بیاید که هم تمام ویژگی های لازم برای جذب سرمایه گذاران را داشته باشد و هم امکان گسترش ارتباط میان شرکتهای تجاری خارجی و شرکتهای داخلی را مهیا کند.

مرکز تحقیقات و گسترش شرکت موسوم به “اسپن” که پنجمین تولید کننده بزرگ داروهای ژنریک در دنیاست، در محله شینجوکو توکیو قرار دارد. به این دلیل که ژاپن دومین بازار بزرگ مصرف محصولات بهداشتی در دنیاست.

اما این منطقه توکیو مزیتهای خاصی برای این شرکت دارد. فیلیپ ائوارو، رییس شرکت “اسپن” می گوید: «دو ماه اجاره را به ما تخفیف داده اند که برای شروع کار انعطاف را فوق العاده بیشتر می کند. پارتیشنها را که در ژاپنی «شیماس» می گویند، آماده کرده ایم. سیم کشی ها و کابل کشی ها از قبل آماده بود، بنابراین محل کارمان با هزینه خیلی مناسب آماده شد.»

علاوه بر اینها، شرکتهای تجاری خارجی در اینجا از مزیتهای دیگری هم برخوردارند: پرداخت مالیات کمتر، امکان مشاوره رایگان با کارشناسان به زبان انگلیسی و تخفیفهایی برای استقرار در اینجا و استخدام کارکنانشان. از همه اینها گذشته، دفتری هم برای تسهیل روند کارهای اداری این شرکتها در توکیو وجود دارد.

یویچی ماسوزوئه، فرماندار توکیو می گوید: «قبلا، می بایست سه هفته وقت صرف می کردیم تا شرکتمان را در توکیو به راه بیاندازیم. اما از زمانی که این دفتر مخصوص شروع به کار کرده است، کل این روند طی هشت روز انجام می شود. و من قصد دارم که هشت روز را به پنج روز برسانم.»

شرکتهای تولید محصولات بهداشتی و شرکت هایی که در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند، اقبال زیادی برای موفقیت در پایتخت ژاپن دارند. اما شرکتهای فناوری اطلاعات مثل شرکت “لینگوا-نکست” (LinguaNext) هم که در زمینه نرم افزارهای کامپیوتری کار می کند، توکیو را به دلیل خدمات استثنایی و بافت اقتصادیش برای کار برمی گزینند.

دیوید کراوچ، مدیر عامل لینگوا-نکست می گوید: «ژاپن هر چه بیشتر جهانی شده است، به این معنی که پذیرای محصولات و خدمات شرکت های خارجی می شود. بنابراین فکر می کنم فرصت خیلی خوبی برای شرکتهای خارجی فراهم شده است که ببینند جای چه چیزهایی خالی است و محصولات خود را به ژاپن عرضه کنند.»

تعدادی پروژه شهرسازی هم در توکیو در حال اجراست. از سوی دیگرتوکیو در صدر فهرست شهرهای امن دنیا در سال ۲۰۱۵ قرار دارد که نشریه اکونومیست چند ماه پیش منتشر کرد. طبق ارزیابی اکونومیست شهرهای امن شهرهایی هستند که امنیت در چهار حوزه دیجیتال، زیرساختهای شهری، فردی و سلامت در آنها تامین شده است.

گشایش در اقتصاد، یکی از موتورهای محرکه در توکیو است و ژاپن قرار است بزودی قراردادی برای تجارت آزاد با اروپا منعقد کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

قوانین تازه در دُبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور

تحولات عرصه فناوری نوین؛ دُبی برای پیشتازی در متاورس خیز برداشته است