هنگ کنگ، قلب اقتصادی آسیا

هنگ کنگ، قلب اقتصادی آسیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سالهاست که هنگ کنگ کارآفرینان اروپایی را به سوی خود جلب می کند. ۹۰ درصد شرکتهای تجاری در هنگ کنگ، شرکتهای تجاری کوچک و متوسط هستند.

استفانو توردیگلیونه هشت سال پیش تصادفا به هنگ کنگ آمده است. این طراح داخلی ایتالیایی همان موقع متوجه شده است که فرصتهای شغلی زیادی در این شهر وجود دارد . شرکت طراحی داخلی او در اینجا پنج کارمند ثابت و چند کارمند در ایتالیا دارد. وی بر روی پروژه های در اروپا، تایلند، ویتنام و فیلیپین هم کار می کند. کار کردن در هنگ کنگ برای او نقطه عطفی در زندگی شخصی و حرفه ای اش به حساب می آید.
استفانو توردیگلیونه می گوید: «هنگ کنگ مثل ماشین لباس شویی است. وقتی وارد هنگ کنگ شوید، مجبورید مثل بقیه با سرعت زیاد بچرخید. اما همزمان امکاناتی هم در اختیار شما قرار می گیرد که کارتان را ساده می کند. زیرساختار هنگ کنگ بسیار خوب است.

استفانو توردیگلیونه می گوید که در اینجا سادگی و سهولت انجام کارهای اداری باعث شگفتی اش شده است. اما او در عین حال نسبت به مشکلاتی مخصوص این شهر آگاه است. وی می افزاید: «هنگ کنگ شهری است که در آن همه چیز در حال حرکت و از نظر اقتصادی همیشه آماده تغییر است. بنابراین باید تلاش کنید عقب نیافتید. در واقع باید ثابت قدم و صبور باشید، این نظر من است.»

مرکز شرکت های تجاری کوچک و متوسط اتحادیه اروپا به شرکتهای تجاری اروپایی مشاوره های شخصی و عملی می دهد، آنها را نسبت به قوانین و استاندارد های محلی آگاه می کند، و برای آنها گردهمایی هایی برای ملاقات با کارآفرینان محلی ترتیب می دهد. امکان دیگری که در اینجا وجود دارد، مرکز کمک رسانی برای مدیریت حقوق مؤلف و مصنف (کپی رایت، خالق اثر) در چین است.

آندریوس بارتوسکیویسیوس، معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ می گوید: «مرکز مربوط به امور حقوق مالکیت معنوی شرکتهای تجاری کوچک و متوسط هر سال بیش از ۹۰ گردهمایی در این منطقه برگزار می کند تا به این بنگاههای کوچک و متوسط نکات لازم را بیاموزد. شرکت در این گردهمایی ها رایگان است.»

با راه افتادن جامعه اقتصادی اتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) در پایان سال جاری میلادی و تشکیل بازار واحد، هنگ کنگ بیش از پیش بعنوان قلب اقتصادی آسیا اهمیت پیدا می کند.

معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ می گوید:«به جز چین، بازار “آسه آن“، شریک تجاری بزرگ هنگ کنگ است. در واقع این بازار، دومین بازار تجاری هنگ کنگ به حساب می آید. برای اروپایی ها فرصت های زیادی وجود دارد که از هنگ کنگ به صورت مرکزی برای گسترش تجارت خود با بازار آسه آن استفاده کنند.»

کلید موفقیت استفانو توردیگلیونه در هنگ کنگ چیست؟ وی می گوید: «برای من کلید موفقیت این است که هویت قوی داشته باشید. اگر واقعا بخواهید، می توانید در اینجا به موفقیت دست پیدا کنید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟