مادران کارآفرین؛ پروژه ای که زندگی زنان را تغییر می دهد

مادران کارآفرین؛ پروژه ای که زندگی زنان را تغییر می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مادران کارآفرین به زنانی اطلاق می شود که زندگی زناشویی را به کارشان پیوند زده اند. مفهمومی تازه که در بوداپست مجارستان هواداران بسیاری دارد. در این بخش از مجموعه برنامه های دنیای تجارت به این مقوله می پردازیم:

سیلویا یکی از مادرانی است که هم خانه دار است و هم تجارت موفق خودش را اداره می کند.

او شرکتش را شش سال پیش تاسیس کرد، زمانی که برای نگهداری از فرزندانش، از شرکتی که برای آنها کار می کرد مرخصی گرفته بود.

سیلویا که ابتدا از طریق یک وبلاگ، در زمینه دکوراسیون داخلی مشاوره می داد، اندک اندک موفق شد تجارت جدی تری را آغاز کند.

تجارت سیلویا با حمایتهای پروژه دولت مجارستان موسوم به «مادران کارآفرین» به واقعیت تبدیل شده است. او توانست شرکت خودش را تاسیس کند و کار قبلی اش را برای همیشه ترک کند.

سیلویا می گوید: «من یک پسر هفت ساله و دختری ده ساله دارم. بلند پروازیهای زیادی دارم و همیشه می خواستم با وجود فرزندانم به آنها برسم و همزمان دلم می خواست زمان زیادی هم برای خانواده ام بگذارم.»

امروز سیلویا از کار جدیدش رضایت کامل دارد و نه تنها همسرش را استخدام کرده است بلکه موفق شده است حسابدار و یک مسئول فروش را به کادر شرکت خود اضافه کند. او در سالهای اخیر موفق شده است درآمد شرکتش را چند برابر کند.

سیلویا بولداگ می گوید: “در اولین روز کاری، مدیران پروژه مادران کارآفرین کمک کردند تا ایجاد یک سایت اینترنتی را یاد بگیرم. آنها به من زبان اچ تی ام ال را یاد دادند. امروز کارآموزیهای زیادی می گذرانم و همه آنها بواسطه این پروژه است. همچنین با مادران دیگر که نزدیک به دو هزار نفر هستند، ارتباط گسترده ای دارم.”

حمایت از هزار و ششصد مادر کارآفرین

انیس ویدا، زنی است که برای اولین بار ایده ابتکار «مادران کارآفرین» را مطرح کرد. او به معنی واقعی زندگی بسیاری از مادران مجار را تغییر داد.

او که روانشناس است و دو فرزند دارد، ابتدا با ایجاد یک وبلاگ و یک سایت توانست ایده خود را گسترش دهد. حالا نزدیک به هفتاد هزار نفر او را در فیسبوک دنبال می کنند.

انیس ویدا موسس طرح مادران کارآفرین می گوید: “ما کمکهای زیادی به مادران می کنیم. مثلا کمک می کنیم بتوانند راحت تر بر روی شبکه های اجتماعی فعالیت کنند. خصوصا که آنها وقت آزاد زیادی ندارند.”

ابتکار عمل این پروژه حالا در کشورهای دیگر هم طرفدار پیدا کرده است. نزدیک به سی کشور اروپایی قصد دارند تا این طرح را در کشورهایشان اجرا کنند. این طرح جایزه ویژه هیات داوران پروژه های اروپایی از سوی اتحادیه این قاره در سال 2014 از آن خود کرده است که این نمونه ای موفق از کارآفرینی است.

خانم ویدا می گوید: “از سال 2008 توانسته ایم از نزدیک به هزار و ششصد مادر کارآفرین حمایت کنیم. اما تنها این آمار و ارقام نیستند که اهمیت دارند ما در واقع توانسته ایم مفهوم جدیدی از کارآفرینی را وارد جامعه مجارستان بکنیم.”

سیلویا بولداگ نی می گوید: “کلید موفقیتهای من عبارتند از عشق و علاقه من به کارم، ایده های جدید و خلاقانه و بویژه کمک خویشاوندان و نزدیکانم.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟