مشاوره؛ کلید موفقیت در تجارت امروز

مشاوره؛ کلید موفقیت در تجارت امروز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لوکزامبورگ کوچک، بزرگ می اندیشد؛ نگرشی جهانشمول برای دست یابی به بهترین استراتژی و راه اندازی یک تجارت موفق. در این کشور کوچک، شبکه ای جهانی از کارآفرینان ایجاد شده که برای همکاران آینده خود توصیه هایی گران بها دارند.

این کارخانه کوچک، قطعات صنعتی ویژه ای می سازد که در برابر حرارت بالا مقاوم است. این کارخانه سال ۲۰۰۹ در اوج بحران اقتصادی اروپا شکل گرفت و موفق شد با استفاده بهینه از توصیه های مشاوران شبکه «یک دو سه حرکت» رونق گیرد.

ایزابل سنت آنتوان مدیر این کارخانه می گوید: ««یک دو سه حرکت» حقیقتا به ما کمک کرد. مشاوران حاضر در این شبکه راه و روش حضور در بازار رقابتی، و نخستین اقدامات برای تشکیل و راه اندازی کارخانه را به ما آموختند و در طی مسیر نیز توصیه های بسیار قابل توجه و مفیدی به ما ارایه کردند.»

نتیجه کار عالی است؛ سود خالص کارخانه طی چهار سال اخیر، چهار برابر شده است. مدیر کارخانه کلید موفقیت را در نگرش بین المللی به این تجارت می داند: « در آغاز کار، تنها ۳۰ درصد صادرات داشتیم اما اکنون این میزان به ۵۰ درصد افزایش یافته است. هدف مان افزایش آن به ۸۰ درصد در ۵ سال پیش رو است.»

مگر آخر شبکه «یک دو سه حرکت» چه می کند؟ برای پاسخ به این پرسش به اتاق بازرگانی لوکزامبورگ رفتیم.

این شبکه در کشورهای لوکزامبورگ، فرانسه، آلمانی و بلژیک فعال است و هدفش کمک به کارآفرینانی است که طرح و ایده های نوآورانه دارند. در اینجا به آنها کمک می شود که روابط تجاری بین المللی مناسبی بدست آورند و از ابتدا بتوانند در بازار جهانی به فعالیت بپردازند. کمک و یاری مشاوران این شبکه کاملا رایگان است.

فدریک گوت از مدیران شبکه «یک دو سه حرکت» است. او می گوید: «مشاوران ما، کارآفرینان را در تمامی مراحل آغازین کارشان همراهی می کنند و به آنها کمک می کنند که از ابتدا قدم در مسیر درست بگذارند و پرسش های مناسب از خود بپرسند و از تجربه دیگران بهره جویند تا جلوی هر گونه شکست گرفته شود.»

شبکه یک دو سه حرکت، به پاس فعالیت و خدماتش، در سال ۲۰۰۷ جایزه اروپایی «روحیه کارآفرینی» را نیز بدست آورد.

فدریک گوت می افزاید: «طی این سال های ۳۳۰ کارخانه و شرکت و بیش از هزار فرصت شغلی با یاری شبکه ما ایجاد شد. ما طی ۵ سال اولیه شروع کار، از نزدیک روند رشد این شرکت ها را دنبال می کنیم.»

ایزابل سنت آنتوان مدیر کارخانه تولیدی بر این باور است که: «کلید موفقیت مشاوره و یاری گرفتن از دیگران است. باید از تجربه و توانایی های دیگران بهره جست. باید در شبکه های کاری با کارآفرینان مختلف ارتباط برقرار کرد و از این راه، تجارت خود را در ابعاد بین المللی گسترش داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟