دریافت وام به کارآفرینان در اروپا

دریافت وام به کارآفرینان در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دریافت بودجه و وام تاسیس شرکت در اروپا آسان نیست. در برنامه این هفته دنیای تجارت می توانید با چگونگی دریافت اینگونه وامها آشنا شوید. برای اینکار به مالت می رویم.

سلام به دنیای تجارت این هفته از مالت خوش آمدید. دریافت وام یکی از اولویتهای صاحبان شرکتها است. جالب است که در کمکهایی که از سوی اتحادیه اروپا برای اینکار وجود دارد. یکی از آنها طرح ژرمی است. ژرمی کمکی است برای تازه کاران و کار آفرینان صنعت در اروپا.

این هواپیما در سال 2004، عامل اصلی تاسیس یک شرکت تجاری بوده است. شرکتی که تا امروز برای نزدیک به بیست نفر کار آفرینی کرده است.

این مساله بدون کمکهای مالی برنامه ژرمی شدنی نبود. ژرمی کمک کرد تا سود این شرکت کوچک 35 درصد افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت می گوید: “ از طریق کمکهای اتحادیه اروپا قادر هستیم تا خلبانان بسیاری را در اینجا آموزش دهیم، انواع مختلف موتور هواپیما را در کارگاهایمان در اختیار بگیریم و از این هواپیما برای آموزشهای عملی بهره بگیریم.”

پاتریک در صدد است تا دومین هواپیمای خود را برای گسترش اموزشها تا دو سال دیگر خریداری کند. او برای این مهم نیازمند کمک مالی و وام دیگری است. که شرایط دریافت آنرا دارد.

مدیر عامل شرکت می گوید: “نرخ بهره وام مورد نظر کمتر از یک درصد کاهش یافته است. نرخ بهره ای که از یک سوم وامهای سنتی کمتر است.”

اما چه کسانی شرایط دریافت ژرمی را دارند؟ و کمکها از چه نوعی و چه میزانی هستند.

ژرمی به ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برای تاسیس شرکتهای تجاری و صنعتی شان از این اتحادیه کمک مالی بگیرند. وامهایی که از سوی واسطه های کمیسیون اروپایی بدست درخواست کنندگان می رسد. درصورتیکه شرایط وام گیرندگان به تایید اتحادیه اروپایی برسد شرکتهای واسطه به کمک صاحبان شرکتها می آیند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟