تشویق سرمایه گذاری های خارجی در اروپا

تشویق سرمایه گذاری های خارجی در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قبل از هجوم گردشگرانِ تابستانی، شهر ساحلی “لا بُل” در شمال غربی فرانسه، پذیرای کارشناسان مالی و اقتصادی است که برای حضور در کنفرانس جهانی سرمایه گذاری در اروپا، در این شهر گردهم می آیند و در کنار رهبران سیاسی به دنبال راه حل هایی برای جذب سرمایه گذاری و رقابت بیشتر در این قاره هستند.

بحث در مورد سرمایه گذاری در اروپا امر مهمی است. به ویژه با بحران کنونی در منطقۀ یورو و رکود اقتصاد جهانی، جذب سرمایه گذاری و بازگرداندن رشد اقتصادی، ضروری به نظر می آید.

“ژان برنارد گِرِه“، مدیر عامل کنفرانس جهانی سرمایه گذاری در مورد این همایش بیشتر توضیح می دهد و می گوید: “کنفرانس جهانی سرمایه گذاری از ده سال پیش و به منظور تشویق سرمایه گذاران برای آمدن به اروپا راه اندازی شد. ما به سرمایه گذاران چینی، برزیلی، آمریکایی و بسیاری از کشورهای دیگر اطلاعات لازم در مورد فرصت های خوب کسب و کار در این مکان را می دهیم.”

در روز دوم کنفرانس، گزارشی توسط شرکت “ارنست اند یانگ” ارائه داده شد، که نشان می دهد در سال ۲۰۱۱ میلادی با وجود بحران، طرح های سرمایه گذاری رشد بی سابقه ای داشته اند.

“مارک لِرمیت” مشاور شرکت “ارنست اند یانگ” نسبت به رشد بازار اروپا خوشبین است و می گوید: “اتحادیه اروپا، یعنی پانصد میلیون نفر مصرف کننده. اگر شما کل محدودۀ اقتصادی آن را در نظر بگیرید، یعنی روسیه، ترکیه و اوکراین، این رقم به هشتصد و پنجاه میلیون می رسد. بنابراین، سرمایه گذاران می گویند: شما مشکلاتی دارید، ما هم مشکل داریم، اما مهم این است که در اروپا، ثبات، بازار خوب و رشد بلند مدت وجود دارد.”

این گزارش خوشبینانه تسکین خاطری برای کشورهایی نظیر فرانسه است.

“دیوید آپیا“، مدیر عامل آژانس “سرمایه گذاری در فرانسه” اضافه می کند: “سرمایه گذاری هایی که طی سال های 2010 و 2011 میلادی به اروپا جذب شدند، همچنان در حال رشد بوده است. این رشد شامل فرانسه هم بود. در ماه مارس گذشته آمار مربوط به سال 2011 را منتشر کردیم و 698 تصمیم برای سرمایه گذاری را محاسبه، شناسایی و اعلام کردیم. یعنی به طور متوسط، سیزده پروژه در هفته.”

البته برخی خواهان این هستند که در راستای حفظ و حمایت از اقتصاد اروپا، بلافاصله کاری انجام شود.

“ژان مولفِیت“، رئیس هیئت مدیره شرکت مایکروسافت در اروپا می گوید: “فکر می کنم در حال حاضر ما می توانیم خوش بین باشیم اما اگر نتایج ارزیابی سطح علمی دانش آموزان در سراسر جهان را ببینید، متوجه می شوید که سطح دانش آموزان اروپایی در حال سقوط است. بنابراین باید به اصلاحات آموزشی سرعت بخشید تا کارآفرینی بیشتری داشته باشیم و همچنین از مهارت های لازم برای یک اقتصاد هوشمند، برخوردار باشیم.”

دیگران خواهان بهبود بخش صنعت در اروپا و حمایت بیشتر از نوآوری هستند. “کریستف دو مِستر“، مدیر عامل شرکت زیمنس در فرانسه و ناحیه جنوب غربی اروپا یکی از آنهاست: “نوآوری واقعاً از عناصر بسیار مهم برای ادامۀ توسعه در کشورهای توسعه یافته است. حتی در این دوران سخت، تعداد اختراعات جدید افزایش یافته اند. بنابراین هنوز هم این بخش، یکی از عنصرهای بسیار مطلوب است و این نوآوری ها را باید تشویق کرد و ادامه داد. ما نمی توانیم تمام گزینه ها را انتخاب کنیم اما باید آنهایی را انتخاب کنیم که منطقی تر و مهم تر به نظر می رسند.

جهانی شدن، بازیگران جدیدی را به بازارهای بین المللی می آورد. اما اروپا همچنان در بخش های تخصصی و منابعی کار می کند که اگر به درستی بهره برداری شوند، می توانند به اروپا کمک کنند تا نقش خود را در رأس اقتصاد جهانی ایفا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن