تیم فوتبال روبین کازان : از بازی در دسته سوم تا قهرمانی در لیگ روسیه

تیم فوتبال روبین کازان : از بازی در دسته سوم تا قهرمانی در لیگ روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو سال پیش تیم فوتبال روبین کازان برای اولین بار قهرمان لیگ روسیه شد. تا بحال فقط 3 تیم شهرستانی توانسته اند به این مقام برسند. روبین کازان در فصل بعدهم، به شایستگی ازعنوان قهرمانی خود دفاع کرد. این تیم تاتارستانی که تا 14 سال پیش در لیگ دسته 3 بازی می کرد، اکنون به یکی از قطب های فوتبال روسیه تبدیل شده است و بدنبال موفقیت در رقابت های بین المللی می گردد. آنها برای دو فصل متوالیست که در رقابت های قهرمانی اروپا بازی می کنند. پیشرفت وقرار گرفتن در بین 16 تیم برتر، می تواند هدف بعدی این تیم در رقابت های فصل بعدی باشد.

الکساندر گوسف رییس باشگاه می گوید:” امسال در امر خرید و فروش بازیکنان عملکرد موفقی داشتیم ولی متاسفانه هنوز تاثیری بر نتیجه گیری تیم نگذاشته است و فکر می کنم که باید صبر داشته باشیم.”

روبین کازان در طی تابستان گذشته چندین مهره کلیدی خود را از دست داد. مسئولان این تیم تصمیم گرفتند تا برای جبران کمبود بازکن، درزمینه جذب بازیکنان خارجی سرمایه گذاری کنند. آنها 43 میلیون یورو در این راه خرج کردند. این تیم در حال حاضرپنجمین باشگاه اروپایی از نظر میزان سرمایه گذاری در خرید بازیکن است. در بین خرید های این فصل باشگاه می توان به سالواتوره بوچه تی ایتالیایی، کارلوس ادوآردو برزیلی اشاره کرد.

اوبافمی مارتین نیجریه ای هم یکی از آنهاست. او می گوید: “ وقتی مسئولان باشگاه برای عقد قرادداد با من تماس گرفتند من با تیم نیجریه درجام جهانی بودم و من هم گفتم که علاقمند به همکاری با آنها هستم. چندتا از بازی های این تیم را دیده بودم. تیم خوبی بود و فقط به این دلیل است که الان اینجا بازی می کنم.”

روبین کازان بار دیگر در 7 دسامبر سال جاری (2010) در ورزشگاه نیوکمپ میهمان بارسلوناست. این بازی ممکن است تیم روسی را از رسیدن به جمع 16 تیم برتر اروپا محروم کند. ولی ثبت یک نتیجه خوب و آبرومندانه می تواند تاثیر مثبتی در آینده این تیم داشته باشد.

الکساندرریزانسف یکی از بازیکنان این تیم در مورد بازی با تیم بارسلونا می گوید:” پس از موفقیت ما در فصل گذشته آنها ما را بسیار جدی گرفته اند و برای احترام به نظر آنها هم که شده باید بازی سطح بالا و خوبی را به نمایش بگذاریم.”

تنها بازیکن باقیمانده از دورانی که روبین کازان در دسته دو بازی می کرد، مدافع این تیم رومان شارونوف با سابقه عضویت 10 ساله دراین باشگاه است. به نظراوبین شرایط آنروزها و حال حاضر تفاوت زیادی وجود دارد.

از نظرمیزان بودجه، روبین کازان ششمین تیم بزرگ روسیه محسوب می شود. بودجه این تیم چیزی در حد بودجه تیمهایی نظیر اسپارتاک، دینامو، زسکا و لوکوموتیو است. آلبرت شیگابوتینوف رییس شرکت مخابراتی تائیف ،یکی از حامیان مالی باشگاه، می گوید:” این تیم برای شهر و کل منطقه تاتارستان اهمیت زیادی دارد. با علم به این مطلب، ما هدف دیگری را هم دنبال می کنیم: سرمایه گذاری در بخش ورزش تاتارستان.”

پول، بازیکنان خوب و حمایت دولت عوامل اصلی موفقیت این تیم محسوب می شوند. اما واقعیت اینست که نام قربان بردیوف پشت این تیم است. او شخصی است که مربی تیم را در سال 2001 تعیین کرد. خیلی ها معتقدند نحوه مدیریت قربان بردیوف در باشگاه که یادآور شیوه کلاسیک فوتبال انگلیس است، درموفقیت روبین کازان تاثیرچشمگیری داشته است.

ثبات و پیشرفت تدریجی، اصولی هستند که مدیران این باشگاه با تکیه بر آنها موجب پیشرفت باشگاه شده اند. در فصل جاری روبین کازان نتوانست ازعنوان قهرمانی خود دفاع کند، ولی سال آینده بدون شک یکی از مدعیان اصلی جام روسیه خواهد بود. و برای سومین بار متوالی در لیگ قهرمانان اروپا شانس خود را امتحان خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن