یونکر: اروپا با برکسیت هم به پیشرفت خود ادامه می‌دهد

یونکر: اروپا با برکسیت هم به پیشرفت خود ادامه می‌دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ژان کلود یونکر روز چهارشنبه در سخنرانی سالانه خود از برنامه ای بلند پروازانه برای بازگرداندن اتحادیه اروپا در مسیر درست پس از برکسیت و چالش پیش روی اروپای مرکزی پرده برداشت.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این سخنان با تاکید بر اصل شفافیت در همکاری‌های تجاری خواستار بیشتر اتحادیه اروپا در فعالیت‌های اقتصادی و بانکی شد.

اقای یونکرهمچنین احتمال پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را منتفی دانست و خواستار الحاق رومانی و بلغارستان به پیمان شنگن شد.

ژان کلود یونکر در این زمینه بر اهمیت احترام به اصول آزادی و حاکمیت قانون در اروپای مرکزی تاکید کرد و گفت: «عضویت در اتحادیه ای که اساس آن بر حاکمیت قانون بنا نهاده شده به منزله پذیرش نهایی تصمیم های حقوقی و قانونی و احترام به آنهاست.»

Turkey won’t be joining EU in ‘foreseeable future’ https://t.co/yugGjqXCJbpic.twitter.com/PrhD7IYxtP

— CBC World News (@CBCWorldNews) September 13, 2017

آقای یونکر بخشی از سخنان خود را به بحران مهاجرت در اروپا اختصاص داد و در این خصوص اینگونه از عملکرد اتحادیه اروپا برای مهار این بحران دفاع کرد: «کمیسیون در پایان ماه جاری پیشنهاد های تازه ای را برای بازگرداندن برخی مهاجران، گشودن راه های جدید برای پذیرش قانونی پناهجویان و نیز کمک رسانی به کشورهای شمال آفریقا ارائه می کند. در خصوص مسئله بازگشت باید تکرار کنم که افرادی که از نظر قانونی شرایط لازم برای ماندن در اروپا را ندارند باید به کشورهای خود باز گردند.»

#یونکر: سال گذشته درخواست همکاری جمعی برای عبور از بحران را پیشنهاد کرده بودم. تمام کشورها هم تصمیم به حفظ وحدت گرفتند

— MASOUMI Amir Behnam (@AmirbehnamM) 13 septembre 2017

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل یک وزارتخانه اقتصاد واحد اروپایی برای داشتن قدرت مانور و یافتن سریعتر راه حل بحران ها گفت: «وزیر اقتصاد و دارایی اروپا باید هماهنگی های لازم جهت دسترسی اتحادیه اروپا به کلیه ابزارهای مالی لازم را انجام دهد تا در صورت مواجه شدن یکی از اعضا با رکود اقتصادی و یا برای مقابله با شرایط بحرانی بتوان آنرا به جریان انداخت.»

ژان کلود یونکرهمچنین ضمن ابراز تاسف از درخواست بریتانیا برای جدایی از اتحادیه اروپا تصریح کرد: «ما باید به تصمیم مردم بریتانیا احترام بگذاریم اما در عین حال همچنان به راه خود ادامه خواهیم داد زیرا برکسیت همه چیز نیست، برکسیت آینده اروپا را تشکیل نمی دهد.»

Larguons les amarres. Mettons les voiles. Et profitons des vents favorables. Mon discours #SOTEU 2017: https://t.co/o5NqvY6t2Hpic.twitter.com/0e6oCtSawG

— Jean-Claude Juncker (@JunckerEU) 13 septembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده