تایید تخلف اسپانیا و پرتغال از قوانین بودجه ای اتحادیه اروپا

تایید تخلف اسپانیا و پرتغال از قوانین بودجه ای اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در نشست روز سه شنبه خود در بروکسل تخلف بودجه ای اسپانیا و پرتغال را تایید کردند.

آگهی

وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در نشست روز سه شنبه خود در بروکسل تخلف بودجه ای اسپانیا و پرتغال را تایید کردند. بر اساس قوانین اروپایی، کسری بودجه کشورهای عضو گروه یورو نباید بیش از سه درصد تولید ناخالص داخلی آنها باشد.

حال پرونده این دو کشور برای تعیین جریمه به کمیسیون اروپا فرستاده خواهد شد.

لوئیس دگیندوس، وزیر دارایی اسپانیا گفت: «وقتی مقررات درستی وجود ندارد باید چه کار کنیم. به نظرم باید با نگاه مثبت به این مسئله نگاه کرد و به کشورها فرصت داد تا آرام آرام کسری بودجه خود را کاهش دهند. ما با انجام تغییراتی در حال کاهش کسری بودجه خود هستیم.»

دولت اسپانیا برای فرار از پرداخت جریمه احتمالی، اعلام کرده از طریق افزایش مالیات شرکت ها، شش میلیارد یورو بدست خواهد آورد.

از سوی دیگر دولت سوسیالیست پرتغال بر خلاف دولت اسپانیا قصدی برای کاهش کسری بودجه خود در کوتاه مدت ندارد.

ماریو سینتانو، وزیر دارایی پرتغال اظهار داشت: «ما برنامه مالی خود را به کمیسیون اروپا ارائه کردیم. توضیح دادیم که چگونه می توانیم به تعهدات خود در آینده عمل کنیم و همچنین به چه شکل به اهداف و نتیجه های مدنظرمان برسیم.»

ایزابل داسیلوآ، گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید: «احتمال دارد که پرتغال و اسپانیا برای فرار از جریمه شدن به شرایط ویژه اقتصادی خود اشاره کنند. میزان جریمه می تواند معادل دو دهم درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها باشد. در صورت جریمه نشدن این کشورها، کمیسیون اروپا با تعیین مهلتی، خواهان کاهش هزینه های عمومی در اسپانیا و پرتغال خواهد شد و این به معنای اجرای برنامه ریاضت اقتصادی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟

تورم سالانه ترکیه در ماه فوریه به ۶۷ درصد رسید؛ نرخ بهره دوباره افزایش می‌یابد؟