ارزیابی کمیسیون اروپا از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی

ارزیابی کمیسیون اروپا از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ارزیابی فصلی خود را از رشد اقتصادی در این قاره ارائه کرد. بر اساس گزارش بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، تمام کشورها دارای رشد

آگهی

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ارزیابی فصلی خود را از رشد اقتصادی در این قاره ارائه کرد. بر اساس گزارش بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، تمام کشورها دارای رشد اقتصادی پایدار هستند.

در سال گذشته میلادی، منطقه پولی یورو رشد ۱.۶ درصدی را تجربه کرد. کمیسیون برای سال جاری و سال آینده، به ترتیب رشد ۱.۷ درصدی و ۱.۹ درصدی را پیش بینی می کند.

پی یر مسکوویسی، کمیسر امور اقتصادی گفت: «اتحادیه اروپا و همچنین منطقه پولی یورو رشد اقتصادی پایداری دارند. البته باید خطرهایی را که با آن مواجه هستیم در نظر بگیریم. مهمترین آنها کاهش رشد در اقتصاد کشورهای در حال توسعه، به خصوص اقتصاد چین است. پیش بینی می کنیم این کشور با موفقیت مدل اقتصاد مبتنی بر مصرف را جایگزین اقتصاد مبتنی بر تولید کند. البته باید با دقت شرایط را زیر نظر داشته باشیم.»

در سال جاری میلادی، یونان با رشد هفت دهم درصدی، کمترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای منطقه پولی یورو خواهد داشت و آلمان، به عنوان موتور اقتصادی اروپا، رشد ۱.۸ درصدی را تجربه خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده