عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶

عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عوامل زیادی مانند بحران مهاجران، تروریسم، وضعیت اقتصادی آسیا، تنشهای خاورمیانه و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می تواند وضعیت اقتصادی اروپا را در

آگهی

عوامل زیادی مانند بحران مهاجران، تروریسم، وضعیت اقتصادی آسیا، تنشهای خاورمیانه و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می تواند وضعیت اقتصادی اروپا را در سال ۲۰۱۶ دگرگون کند. تاثیر هر یک از این عوامل چه خواهد بود؟

عوامل متعددی می تواند وضعیت اقتصاد ی اروپا را در سال ۲۰۱۶ دگرگون کند. از جمله اینکه تا چه اندازه تروریسم و ترس ازآن بر گردشگری تاثیر می گذارد؟ از سوی دیگر، و در حالیکه کشورهایی مثل آلمان نیاز به نیروی کار دارند، آیا ورود موج مهاجران به قاره سبز، اقتصاد آن را به حرکت در می آورد یا بار اضافی برای آن خواهد بود؟ مسائل ژئوپلیتیک و کنترل مرزها چه نقشی بر اقتصاد اروپا خواهد داشت؟

کاهش ارزش یورو باعث افزایش حجم صادرات در اروپا شده است. آیا صاردات می تواند تنها پشتوانه اقتصادی منطقه پولی یورو باشد؟ یا اینکه اروپا باید به سرمایه گذاری و تحریک تقاضا در داخل مرزهای خود بیشتر متمرکز شود. در این صورت آیا طرح سرمایه گذاری کمیسیون اروپا، با هدف جذب سرمایه 315 میلیارد یورویی به رشد اقتصادی منطقه پولی یورو کمک خواهد کرد؟

از عوامل تاثیر گذار بر اقتصاد اروپا، می توان به وضعیت اقتصادی چین و تنشهای خاورمیانه اشاره کرد که ممکن است منجر به افزایش قیمت نفت شود. آیا اروپا برای رویارویی با صعود یکباره قیمت طلای سیاه آماده است؟ آیا در زمینه اصلاحات ساختاری و سیاستهای مالی پیشرفتهایی صورت گرفته است؟

آیا برنامه های جدیدی برای کمک مالی به یونان و برخی دیگر از کشورهای منطقه پولی یورو وجود خواهد داشت؟ واکنش بانک مرکزی اروپا به افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده چه خواهد بود؟

درباره تاثیر هر یک از این عوامل با مهمانان این برنامه روبرتو گوالتی یری، رییس کمیته اقتصادی و امور مالی و نماینده ایتالیایی گروه سوسیال دموکراتها در پارلمان اروپا، “استر دو لانگ:http://www.europarl.europa.eu/meps/fr/38398/ESTHER_DE+LANGE_home.html، عضو کمیسیون اقتصادی و امور مالی، نماینده هلند در پارلمان اروپا از حزب محافظه کار مردم اروپا، و گونترام وولف، مدیر اندیشکده بروگل در بروکسل هستند. برای شنیدن نظرات کارشناسان برنامه روی ویدئوی برنامه کلیلک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده