رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد خواهد بود

رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد خواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا روز سه شنبه پیشبینی خود را از وضعیت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه کرد. در گزارش کمیسیون نرخ رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد

آگهی

کمیسیون اروپا روز سه شنبه پیشبینی خود را از وضعیت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه کرد. در گزارش کمیسیون نرخ رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد اعلام شده، این در حالی است که پیش تر گفته شده بود که آتن شاهد رشد ۲.۵ درصد خواهد بود.

پی یر مسکوویسی، کمیسیر اروپا در امور اقتصادی و مالی اظهار داشت: «کمیسیون گام به گام پیش می رود. نمی خواهیم پیش از پایان اصلاحات، درباره بدهی های (یونان) صحبت کنیم. امیدوارم در نشست ۱۱ مه “یورو گروپ” بتوانیم بگوییم که پیشرفت حاصل شده و در مسیر خوبی قرار داریم.»

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان درباره پیشرفتهای بدست آمده گفت: «پیشرفتهای خوب و با دوامی حاصل شده است. این مسئله مهمی است و راه را برای حرکت به سمت کاهش اختلافات باقی مانده و بازگرداندن یونان به شرایطی که همه انتظارش را دارند، هموار می کند. توافقات جدید با نهادها و شرکا باید در ابتدا به مشکل نقدینگی بپردازد. همه ما با تجربه یونان آشنا هستیم.»

از سوی دیگر نرخ رشد اقتصادی کشورهای حوزه پولی یورو و تعدادی از اقتصادهای بزرگ اروپا نظیر فرانسه و آلمان بیش از پیشبینی قبلی عنوان شده است.

در گزارش کمیسیون نرخ رشد حوزه پولی یورو ۱.۵ درصد، آلمان ۱.۹ درصد و فرانسه ۱.۱ درصد اعلام شده است.

بریتانیا هم با رشد ۲.۶ درصدی دارای بهترین رشد اقتصادی در میان کشورهای بزرگ اروپاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده