پیروزی حزب «سیریزا» در انتخابات پارلمانی یونان چه پیامدهایی خواهد داشت؟

پیروزی حزب «سیریزا» در انتخابات پارلمانی یونان چه پیامدهایی خواهد داشت؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در انتخابات پارلمانی یونان، حزب چپگرای «سیریزا» به رهبری الکسیس سیپراسِ کاریزماتیک، دولت محافظه کار حاکم را به چالش کشیده است. با وجود نرخ بیکاری ۲۵

آگهی

در انتخابات پارلمانی یونان، حزب چپگرای «سیریزا» به رهبری الکسیس سیپراسِ کاریزماتیک، دولت محافظه کار حاکم را به چالش کشیده است. با وجود نرخ بیکاری ۲۵ درصدی در این کشور، بسیاری از رای دهندگان مخالف سیاستهای ریاضتی ای هستند که نهادهای سه گانه ترویکای به یونان تحمیل کرده اند.

از سوی دیگر، توافق درباره کاهش هزینه ها، به بهای بسته نجات مالی ترویکا به ارزش ۲۵۰ میلیارد یورو حاصل شده است و سیپراس می گوید بخش بزرگی از این وامها باید بخشوده شود.

اگر حزب چپگرای «سیریزا» در انتخابات پارلمانی یونان پیروز شود، چه رخ خواهد داد؟ آیا پیروزی این حزب رادیکال باعث خواهد شد پیمان ثبات اقتصادی اتحادیه اروپا و سیاستهای ریاضتی که این حزب، آن راعلت وضعیت بد یونانیها می داند، کنار گذاشته شود؟ یا اینکه وضعیت فاجعه بار ورشکستگی و عدم تواناییی یونان در پرداخت وامهایش، این حزب را به تسلیم واخواهد داشت؟ در صورت پیروزی این حزب آیا یونان از منطقه پولی یورو یا حتی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد؟

در این برنامه «بیست و پنج ثانیه» در مورد این موضوعات بحث می کنیم. دیمیتریوس پاپادیمولیس، معاون پارلمان اروپا و یکی از اعضای حزب سیریزا، یکی از مهمانان برنامه است و می گوید سیاستهای ریاضتی، بحرانی انسانی را در یونان پدید آورده است. به باور دیگر مهمان برنامه، گی فرهوفشتاد، رییس لیبرال دموکراتهای پارلمان اروپا و نخست وزیر سابق بلژیک، اعلام ورشکستگی یونان، شوک دیگری به منطقه پولی یورو وارد خواهد کرد.ژول دارواش نیز پژوهشگر بروئِگل، اندیشکده اقتصاد در بروکسل است که در این بحث شرکت کرده است. وی استدلال می کند که پیش از این که منابع مالی دولت یونان در تابستان امسال به آخر برسد، باید شرایطی که برای وامهای یونان گذاشته شده است، تسهیل شود.

برای دیدن گفتگو با دیمیتریوس پاپادیمولیس، گی فرهوفشتاد و ژول دارواش، سه مهمان برنامه، بر روی ویدئوی برنامه کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده