مبارزه با فرار مالیاتی در اروپا

مبارزه با فرار مالیاتی در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به مجله هفتگی اروپا خوش آمدید.

در این شماره به برنامه کمک های بین المللی به کشور مالی، سیاست اقتصادی فرانسوا اولاند، معضل فرار مالیاتی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اصلاح قوانین ماهیگیری در اروپا می پردازیم.

اگرچه هنوز شهر کیدال در شمال کشور مالی وضعیت عادی ندارد، اما کنفرانس کمک کنندگان به کشور مالی روز پانزده مه در بروکسل، با پرداخت بیش از سه میلیارد یورو برای بازسازی مالی موافقت کرد. مبلغی که ۳/۴ برنامه بازسازی و توسعه پایدار این کشور را پوشش می دهد.

فرانسوا اولاند، یک سال پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری فرانسه، در بروکسل و در برابر نمایندگان کمیسیون های اروپایی، سیاست اقتصادی خود را شرح داد. از سال ۱۹۹۷ در زمان ژاک شیراک، این اولین بار است که رئیس جمهوری فرانسه چنین کنفرانسی برگزار می کند.

هرمان وان رامپوی، رئیس شورای اروپایی، با برگزاری برنامه ای برای مبارزه با فرار مالیاتی، اعلام کرد که این معضل باعث از دست دادن درآمدی حدود یک هزار میلیارد یورو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود. در این میان ایتالیا بیشترین میزان فرار مالیاتی را دارد.

برای حل کردن این مشکل چه باید کرد؟ همکارمان مارگریتا سفورزا، این سوال را با جورجیو اسکینزی، رئیس فدراسیون صنایع ایتالیا در میان گذاشته است.

شورای وزیران شیلات اتحادیه اروپا، سرانجام توافق کردند تا ماهیگیری در آب های اروپایی را پایدارتر کنند. تصمیمگیری در این مورد در کانون توجه پارلمان اروپا قرار داشت، چرا که پارلمان تاکید زیادی بر پایان دادن به صید بی رویه آبزیان در اروپا داشت. اما ماهیگیرانی که در بروکسل تظاهرات کرده بودند هم نظر خودشان را در این مورد داشتند.

هفته آینده در اروپا دوشنبه بیستم مه جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار می شود.
۲۲ مه نشست سران اروپا برای بررسی فرار مالیاتی در بروکسل برگزار می شود.

بیست و ششم مه برندگان نخل طلایی جشنواره بین المللی فیلم کن را خواهیم شناخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده